0  |  0

رشد واردات محصولات فولادی سبب بحران این صنعت شده است

رشد واردات محصولات فولادی سبب بحران این صنعت شده است

به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومي شرکت فولاد مبارکه اصفهان، محمود اکبري با اشاره به اينکه بحران ايجاد شده در بازار فولاد نسبت به بحران‌هاي قبلي طولاني‌تر شده است، اظهار کرد: ادامه بحران سبب شده تا شرکت‌هاي فولاد‌سازي با مشکل جدي در توليد و توزيع محصولاتشان مواجه شوند.وي ادامه داد: از سوي ديگر در حالي در بازار جهاني هزينه‌هاي توليد مانند انرژي، سنگ آهن و قراضه با افت قيمت مواجه شده که در بازار ايران وضعيت کاملا برعکس بوده و هزينه‌هاي توليد حتي افزايش هم يافته است.

معاون فروش و بازاريابي شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تاکيد بر عميق بودن بحران ايجاد شده در بازار فولاد تصريح کرد: اين بحران به حدي عميق بوده که برخي اقدامات حمايتي انجام شده از سوي دولت را نيز بي‌اثر کرده است.وي اضافه کرد: در اين شرايط حتي برخي خريداران طرح‌هاي هشت‌گانه فولادي نيز به دنبال واگذاري اين طرح‌ها هستند و اين وضعيت با برنامه سرمايه‌گذاري دولت در صنعت فولاد منافات جدي دارد و قطعا با اين روند به هدف توليد 55 ميليون تن فولاد تا 1404 نمي‌رسيم.

اکبري با اشاره به وجود تمام ظرفيت‌هايي که کشور در زمينه توليد فولاد دارد، تاکيد کرد: در صورت ادامه روند بحراني کنوني سرمايه‌گذاري‌ها در صنعت فولاد متوقف مي‌شود، بنابراين انتظار داريم دولت به صورت جدي‌تري با فولادسازان همراهي کند.وي با تاکيد بر اينکه بسياري از کشور‌هاي منطقه و جهان روي واردات محصولات چيني تعرفه اعمال کرده‌اند، افزود: شرکت‌هاي چيني به دنبال صادرات به بازارهاي بدون حفاظ هستند که از جمله بهترين اين بازارها، بازار ايران است.

معاون فروش و بازاريابي شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: با توجه به اينکه چين با مازاد توليد 100 ميليون تني مواجه بوده و به شدت به دنبال صادرات اين ميزان محصول است، از دولت تقاضا داريم هرچه زودتر نسبت به اجراي تعرفه پلکاني روي واردات فولاد اقدام کند.وي اظهار کرد: اوضاع در بازار جهاني فولاد آنقدر خراب شده که حتي شرکت‌هاي چيني در بازارهاي مختلف با يکديگر رقابت مي‌کنند تا بتوانند محصولات خود را بفروشند.اکبري ادامه داد: در 2 ماه امسال بالغ بر 480 هزار تن انواع ورق فولادي وارد کشور شد که اين ميزان واردات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد 13 درصدي را نشان مي‌دهد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com