0  |  0

ایران حاضر به واردات یک طرفه کالا از اروپا نیست

ایران حاضر به واردات یک طرفه کالا از اروپا نیست
گزارش خبرگزاري مهر، محمدرضا نعمت زاده در کنفرانس تجارت و سرمايه گذاري ايران و اروپا در وين گفت: بازار ايران همان بازار يک دهه پيش نيست و به علت پيشرفت در توانايي هاي فني، ما ديگر علاقه مند به واردات يک طرفه کالا و ماشين آلات از اروپا نيستيم.
وي اظهارداشت: سرمايه گذاري مشترک نه تنها بر بازار ايران که داراي80 ميليون نفر جمعيت است بلکه بازار منطقه 300 ميليوني کشورهاي همسايه مي تواندحساب باز کند.
نعمت زاده افزود: شرکت‌هاي ايراني قادر به گسترش فعاليت‌هاي خود در بسياري از اين کشورها هستند. بنابراين، ايران نه تنها به عنوان يک بازار بلکه به عنوان يک پلت فرم منطقه اي براي توليد مشترک و همکاري فني براي کشورهاي همسايه و کشورهاي مستقل مشترک المنافع عمل مي‌کند.
وزير صنعت، معدن و تجارت تاکيد کرد: معتقديم با حل و فصل ناپايداري سياسي، اين منطقه به طرح‌هاي اقتصادي بزرگي نياز دارد، لذا ما از شما جهت مشارکت در اين تلاش و استفاده از فرصت‌هاي سرمايه گذاري دعوت مي‌کنيم.
وي گفت: وجود مشکلات مختلف به خصوص در زمينه هاي فني، ما را مجبور ساخت تا بر کاستي‌ها از طريق تلاش‌هاي خودمان غلبه کنيم؛ در نتيجه ما توانستيم در بسياري از زمينه هاي علمي و فني فقط با همکاري و مساعدت بسيار محدود خارجي، گام هاي بلندي برداريم.
وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: تلاش زيادي براي خصوصي سازي در ايران انجام شد که تا حدودي به دليل محدوديت‌هاي ناشي از تحريم آهسته تر شده اما هدف ما اين است که به دور از مالکيت دولتي و کنترل در بسياري از زمينه ها حرکت کنيم.
وي اظهارداشت: خصوصي سازي فرصت مناسبي براي سرمايه گذاران خارجي و بومي را جهت شرکت در زمينه هايي مانند خودرو، فولاد، توليد برق و بسياري ديگر فراهم مي‌سازد.
نعمت زاده تاکيد کرد: قوانين و مقررات در مورد سرمايه گذاري خارجي و در خصوص مالکيت توسط سرمايه گذاران خارجي اصلاح شده است.
وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: در آموزش عالي پيشرفت زيادي داشتيم و در ايران فارغ التحصيلان زيادي در حوزه فني وجود دارد، ضمن اينکه اقتصاد ايران و بخش توليد بهبود يافته و درسال گذشته شمسي شاهد 6.7 درصد رشد در بخش صنعت و رشد 9.8 درصدي در بخش معدن بوده‌ايم.
وي تصريح کرد: به تازگي برنامه استراتژي 10 ساله‌ صنعت، معدن و تجارت که شامل اهداف، سياست‌ها و اولويت‌هاست، تدوين شده است. در اين استراتژي، توسعه بيشتر در صنايع مربوط به نفت و گاز، توليد کالاهاي مختلف، طراحي و ساخت ماشين آلات و تجهيزات مورد نياز ديده شده است.
نعمت زاده افزود: صنايع معدني به ويژه در فلزات مانند فولاد، مس، کروم، طلا، نقره و ديگر فلزات در ميان اولويت‌هاي ما هستند.
وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: در صنعت خودرو هر دو اتومبيل‌هاي سواري و وسايل نقليه تجاري و طراحي ساخت و توليد قطعات مختلف با توجه به استانداردهاي جهاني يک بخش کليدي از هدف‌هاي ما را تشکيل مي‌دهند، ضمن اينکه تا سال 2025 مي خواهيم 3 ميليون دستگاه خودرو توليد کنيم که يک سوم آن صادر شود.
نعمت زاده تاکيد کرد: مي‌خواهيم خودرويي توليد کنيم که تحت برندهاي جهاني باشند و در اين زمينه به دنبال سرمايه گذاري مشترک با قطعات سازان هستيم.
وزير صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: گام‌هاي بلندي در بخش‌هاي متعدد فن آوري برداشته ايم و به دنبال سرمايه گذاري مشترک در بخش‌هايي مانند نانو تکنولوژي، صنعتي بهداشتي، تجهيزات پزشکي و مخابراتي هستيم.
نعمت زاده گفت: در مجموع، برنامه ريزي استراتژيک صنعتي ما با هدف قرار دادن ايران در ميان اقتصادهاي در حال ظهور بر پايه منابع طبيعي مان، نيروي انساني تحصيل کرده و جوان، دانشگاه ها و مراکز تحقيقاتي مشهور و بازارهاي داخلي و منطقه اي است. پيشنهاد مي‌کنم که شرکت‌هاي اروپايي به عنوان يک فرصت مهم به اين موضوع نگاه کرده و با نگاهي استراتژيک و بلند مدت به اشکال مختلف همکاري و اتحاد در اين تلاش مشارکت کنند
وزير صنعت، معدن و تجارت تاکيد کرد: ايران خود را براي پيوستن به سازمان تجارت جهاني آماده مي‌کند و علاقه مند به مذاکره و انعقاد موافقت نامه هاي تجاري با اتحاديه اروپا و ديگر کشورهاست.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com