0  |  0

شورای رقابت دستورالعمل واردات خودرو را اصلاح می‌کند

شورای رقابت دستورالعمل واردات خودرو را اصلاح می‌کند

به گزارش خبرنگار ايسنا، رويارويي شوراي رقابت و وزارت صنعت، معدن و تجارت براي اصلاح دستورالعمل انحصار در واردات خودرو در حالي طولاني شده که به نظر مي‌رسد شوراي رقابت کم کم اميد خود را براي اصلاح اين دستورالعمل از سوي وزارت صنعت از دست مي‌دهد.

در جديدترين رويداد در اين زمينه يک عضو شوراي رقابت صراحتا احتمال اقدام مستقيم اين شورا را براي رفع انحصار از روند واردات خودرو به کشور مطرح کرده است. يک عضو ناظر در شوراي رقابت در گفت‌وگو با ايسنا اظهار کرده است:" در صورتيکه وزارت صنعت نخواهد دستورالعمل را تغيير دهد، شوراي رقابت در اين باره تصميم جديدي خواهد گرفت و با آن مقابله خواهد کرد".

اين عضو شوراي رقابت با اشاره به دعوت اين شورا از مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت براي تغيير دستورالعمل واردات خودرو و رفع انحصار در آن، خاطرنشان کرده است:" اگر وزارت صنعت نخواهد در اين مورد تغييري ايجاد کند، شوراي رقابت در اين مورد تصميم جديدي خواهد گرفت تا با آن مقابله کند و به طور قطع دستورالعمل انحصاري را امضا نخواهد کرد".

اشاره صريح عضو شوراي رقابت به احتمال مداخله اين شورا براي اصلاح دستورالعمل واردات خودرو در حالي است که پيش از اين نيز رييس شوراي رقابت دو هفته به وزارت صنعت، معدن و تجارت براي اصلاح دستورالعمل واردات خودرو فرصت داده بود اما اين وزارتخانه از اصلاح دستورالعمل واردات خودرو در موعد مقرر، خودداري کرد.

رضا شيوا در اين رابطه اظهار کرده بود که شوراي رقابت دو هفته به وزارت صنعت، معدن و تجارت براي اصلاح دستورالعمل واردات خودرو مهلت داده و در صورت عدم اقدام اين وزارتخانه، اين شورا راسا به موضوع ورود کرده و طرح خود را ارائه مي‌کند.

چندي پس از اين اظهارات نيز رييس شوراي رقابت اعلام کرد که وزارت صنعت، معدن و تجارت اگرچه دستورالعمل واردات خودرو را مجددا براي اين شورا ارسال کرده، اما اصلاحات مدنظر شوراي رقابت براي رفع انحصار از واردات خودرو در اين دستورالعمل اعمال نشده است.

در اين شرايط بايد ديد با توجه به عدم اصلاح دستورالعمل واردات خودرو از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت در مهلت مقرر تعيين شده از سوي شوراي رقابت، اين شورا در جلسه آتي خود چه تصميمي در اين زمينه اتخاذ خواهد کرد.

پيش از اين عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي با انتقاد از انحصاري شدن واردات خودرو، اظهار کرده بود:" انحصاري کردن هر بازاري معلول ارتباطات و رانت‌خواري‌هاي پشت پرده است.‌ انحصاري شدن واردات خودرو نيز مطمئنا باعث ايجاد زمينه براي سودجويي تعدادي شرکت خاص خواهد شد".

امرالله اميني تصريح کرده بود:" انحصارگر تنها منافع خود را دنبال مي‌کند. چگونه مي‌توان انتظار داشت يک خانواده که اختيار 70 درصد بازار خودروهاي وارداتي را در دست گرفته، به فکر 80 ميليون ايراني بوده و منافع ملي را فداي منافع خانواده خود نکند".

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com