0  |  0

پیش‌بینی افزایش صادرات فرش دستباف

پیش‌بینی افزایش صادرات فرش دستباف

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مجتبی خسروتاج بعد از ظهر امروز در مراسم سومین مسابقه سراسری طرح و نقشه فرش دستباف با بیان اینکه مرکز ملی فرش با تقویت نظام نوآوری زمینه استفاده از فرصت‌های به‌وجود آمده در صادرات فرش دستباف را فراهم کند، اظهار داشت: اگر این نیاز به فوریت پاسخ داده شود، می‌توان در آینده سهم بهتری از صادرات فرش دستباف را در نظام تجاری کشور حاصل کرد.

قائم‌مقام وزیر صنعت به این نکته اشاره کرد که ایجاد نظام نورآوری ملی می‌تواند فرصتی مناسب برای بهره‌گیری از موقعیت به‌وجود آمده در شرایط پسا تحریم باشد و افزود: فضای نوآوری در کشور باید، به گونه‌ای در فرش دستباف نهادینه شود که بتواند در رقابتی پرقدرت جایگاه فرش دستباف را ارتقاء داده و با وجود تفاوت قیمت چند برابری زمینه بازار مناسب‌تری را در داخل و خارج برای این صنعت فراهم کند.

وی تأکید کرد: مطابق ماده 8 قانون رفع موانع تولید دولت مکلف است تا آیین‌نامه نام و نشان تجاری یا برند را تدوین کند که یکی از بخش‌های این آیین‌نامه در زمینه فرش دستباف بوده و به زودی تهیه می‌شود.

خسروتاج بیان کرد: امروز فرصت مناسبی برای عرضه فرش ایران به کشورهای مخلتف به‌وجود آمده و حضور گردشگران خارجی می‌تواند فرصتی فراهم کند، تا این کالا در سبد کالاهای خریداری شده توسط آنها نقش ایفا کند.

وی با بیان اینکه با این نظر که قیمت پایین فرش ماشینی به‌عنوان یک چالش برای فرش دستباف است، موافق نیستم، ادامه داد: اقتصاد متکّی بر بازار و رقابت عرصه عرضه محصولات بسیار است و این تفاوت قیمت دغدغه امروز صنعت فرش دستباف کشور نیست.

قائم‌مقام وزیر صنعت عنوان کرد: مهم‌ترین موضوع در صنعت فرش دستباف درحال حاضر تحقیقات است و باید گفت در سال‌های گذشته با انباشت تولید مواجه بوده‌ایم و آنچه که درحال حاضر با آن مواجه هستیم می‌تواند موجب حرکت ریشه‌ای و اساسی در صنعت فرش دستباف کشور باشد.

خسروتاج اظهار داشت: بی‌تردید صنعت فرش کشور می‌تواند با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در مذاکرات هسته‌ای نقش تابلوفرشی را از جلسه سران 1+5 با تیم مذاکره‌کننده تهیه کند تا برای سران کشورهای عضو سازمان ملل متحّد ارسال شود.

قائم‌مقام وزیر صنعت بیان کرد: در روزهای گذشته سفری به اتریش انجام و کنفرانس اقتصادی برگزار شد که می‌توان گفت: از نتایج این نشست‌ها این برآورد وجود دارد که ایران پس از تحریم در مرکز توجه واقع شده شکل گرفته است و چه حمایتی بیش از این، که اکنون مرکز  توجه قرار گرفته است.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com