0  |  0

دولت با واردات ۶۰۰ هزار تن شکر خام موافقت نکرد

دولت با واردات ۶۰۰ هزار تن شکر خام موافقت نکرد

قاسم فلاحتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اعلام این خبر، افزود : 10 کارخانه تصفیه کننده شکر خام به دلیل نبودن مواد اولیه تعطیل یا نیمه تعطیل شده اند، اما دولت مجوزی برای واردت این محصول صادر نمی‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به وضعیت مازاد شکر در بازار مصرف چه توجیهی برای واردات دارید، خاطر نشان کرد: میزان ماده اولیه کارخانجات ما به پایان رسیده و بر اساس اعلام  اتحادیه کارخانجات قند و شکر میزان ذخایر آنها نیز تا پایان تیر و شهریور ماه است.

دبیر انجمن کارخانجات تصفیه‌کنندگان شکر خام ادامه داد:  با توجه به اینکه تولید داخل در سال جاری رشد مناسبی داشته اند  شرکت بازرگانی داخلی نیز میزان ذخایر استراتژیک خود را کاهش داده و از 460 هزار تن به 300 هزار تن رسانده است.وی اظهار داشت:  شرکت بازرگانی دولتی در سال جاری با توجه به مجوز دولت 300 هزار تن شکر برای جایگزینی شکر های که تارخ مصرف آنها در حال تمام شدن است، وارد می‌کند.

گفتنی است رویترز  اخیرا اعلام کرده است که ایران  بلافاصله بعد از توافق هسته‌ای، 150 هزار تن شکر از برزیل وارد کرده است و احتمالا 500 تا 600 هزار تن دیگر تا آخر امسال میلادی وارد می کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com