0  |  0

ایران ‌بزرگترین صادرکننده سیمان در جهان است‌

ایران ‌بزرگترین صادرکننده سیمان در جهان است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، محمدرضا نعمت‌زاده امروز بعد از ظهر امروز در جریان افتتاح دو پروژه شرکت سیمان کردستان در فاز دوم این کارخانه با بیان اینکه ایران در سال گذشته بزرگترین صادر کننده سیمان در جهان بوده است، افزود: ایران به عنوان چهارمین یا پنجمین ‌کشور تولیدکننده سیمان در جهان است.

وی اظهار کرد: سیمان خمیر مایه توسعه است و بدون آن توسعه امکان‌پذیر نیست بنابراین برای توسعه و گسترش آن باید با تربیت نیروهای متخصص و بهره از فن و دانش روز راه‌های ارتقا آن را پیمود.

وی عنوان کرد: قریب 79 میلیون تن ظرفیت تولید کشور را ‌می‌توان ‌با بهره از روش‌های نوین در 10 سال آینده به 120 میلیون تن افزایش داد.نعمت‌زاده با بیان اینکه شرکت سیمان کردستان اولین واحدی است که در آن سیمان‌های آمیخته تولید می‌شود، عنوان کرد: می‌توان با تولید این سیمان آمیخته به کیفیت‌بخشی سازه‌های دریایی و دیگر سازه‌های مهم کمک شایانی کرد.

وی با بیان اینکه کارخانه سیمان کردستان هنوز به عنوان بزرگترین واحد استان محسوب می‌شود عنوان کرد: در این سفر طرح‌های اجرایی که از قبل بوده و تا کنون به مرحله اجرا نرسیده همچون واحد تولید فولاد با درصد تولید یک و نیم میلیارد ظرفیت در سال با استفاده از معادن پراکنده در استان شکل گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز فعالیت یک واحد  پتروشیمی در استان که در سال‌های قبل آغاز اما متوقف شده بود، خبر داد.وی با بیان اینکه شرکت سیمان کردستان می‌تواند به کارخانه مادر در منطقه و جهان تبدیل شود، گفت: این کارخانه به عنوان فرزند ارشد و بالغ شده باید در پی تکثیر واحدهای تولیدی دیگر باشد.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com