0  |  1

آمادگی اتاق بازرگانی بیرجند برای معرفی و بازاریابی محصولات افغانستان

آمادگی اتاق بازرگانی بیرجند برای معرفی و بازاریابی محصولات افغانستان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محسن احتشام در نشست بررسی زمینه‌های توسعه همکاری‌های اقتصادی خراسان جنوبی و ولایت فراه اظهار داشت: در اتاق بازرگانی بیرجند تلاش می‌کنیم هر چه بهتر به معرفی مزیت‌های استان خود بپردازیم.وی تصریح کرد: هر چه بهتر زمینه مبادلات مزیت‌های بین دو استان خراسان جنوبی و فراه را فراهم کنیم. این امر بیشتر به تولید ثروت عمومی و ارتقاء سطح رفاه در جامعه منجر می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اینکه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور ایران و افغانستان فراهم شده است و در این راستا زمینه‌های خوبی وجود دارد، یادآور شد: ما خواهان مبادلات دو جانبه با کشور همسایه و دوست افغانستان هستیم و می‌توانیم مصرف‌کننده محصولات خام این کشور باشیم.

احتشام با بیان اینکه برای تسریع در مبادلات بین دو کشور درخواست بازگشایی بازارچه‌ها وجود دارد، گفت: برای معرفی توانمندی‌های خراسان جنوبی و ولایت فراه نیاز به برگزاری نمایشگاه‌هایی از این توانمندی‌ها وجود دارد که اتاق بازرگانی بیرجند برای این امر آمادگی دارد همکاری کند.وی با بیان اینکه اتاق مشترک ایران و افغانستان در اتاق ایران ایجاد شده است، اضافه کرد: امید است در آینده نمایندگی اتاق مشترک بیرجند و ولایت فراه را در اتاق بازرگانی بیرجند ایجاد کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند خاطرنشان کرد: در امر بازاریابی محصولات افغانستان در ایران اتاق بازرگانی بیرجند توانمندی معرفی این محصولات و برندسازی برای آن را دارد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: در بحث آتش‌نشانی اخیرا دو دستگاه ماشین آتش‎نشانی در مرز مشترک خراسان جنوبی و افغانستان مستقر است.

محمدعلی خاشی تصریح کرد: مجوز برای حضور این ماشین‌ها در طرف افغانستان صادر می‌شود.

وی در مورد موضوع بارنامه‌های جعلی که از طرف یکی از مسئولان ولایت فراه در این جلسه مطرح شد، گفت: تاکنون با چنین موردی برخورد نکرده‌ایم و اگر چنین مشکلی وجود داشته باشد به صورت جدی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با بیان اینکه پرسنل گمرک خراسان جنوبی از ساعت هفت صبح تا ساعت پنج بعد از ظهر در مرز حضور دارند، یادآور شد: زمان کار این پرسنل افزایش یافته و با توجه به ابلاغی که از طریق وزارت مبنی بر شبانه‌روزی شدن حضور پرسنل گمرک در مرز صادر شده امید است این مشکل رفع شود.

خاشی در مورد حضور نماینده گمرک در بازارچه مرزی گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که بین دو کشور ایران و افغانستان به امضا رسیده باید درخواست رسمی گمرک افغانستان به گمرک ایران در این راستا ارائه شود که تاکنون انجام نشده است.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com