0  |  0

آمادگی ایتالیا برای افزایش مبادلات تجاری با ایران

آمادگی ایتالیا برای افزایش مبادلات تجاری با ایران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محسن جلال‌پور رئیس اتاق بازرگانی ایران در دیدار با فدریکو گوییدی وزیر توسعه اقتصاد ایتالیا که در راست هیات تجاری در اتاق بازرگانی ایران حضور یافت اظهار داشت: اقتصاد ایران از یک اقتصاد دولتی و نفتی به سمت اقتصاد خصوصی حرکت می‌کند و قرار است ریل‌گذاری نظام اقتصادی ایران به سمت‌ خصوصی سازی باشد.

وی همچنین از ابراز تمایل مسئولان و بازرگانان ایران در راستای همکاری مشترک با ایتالیایی‌ها گفت و اینکه برای آماده کردن زمینه این همکاری‌ها هیاتی تجاری از ایران به زودی عازم ایتالیا خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به نیروی انسانی غنی و جویای کار در ایران ظرفیت‌های مختلف اقتصادی در صنایع مختلف گفت: ایتالیا می‌تواند در حوزه‌های مختلف صنایع زیربنایی حمل و نقل،‌جاده‌ای،‌ انرژی به ویژه انرژی‌‌های تجدیدپذیر،‌ مخابرات،‌ آب و پساب که ظرفیت‌های اقتصادی جدید منطقه محسوب می‌شود و حتی ساخت نیروگاه در ایران حضور جدی داشته باشد.

در ادامه این دیدار فدریکو گویدی نیز توافقنامه وین را بسیار مهم و اثرگذار دانست و افزود: فضای جدید به وجود آمده و فکر می‌کنیم جایگاه ایران در دنیا تغییر کرده است و در عین حال نیازهای اقتصادی و توسعه‌ای کشور نیز متفاوت گردیده است.

وی با بیان اینکه چه در بین دولت و جوامع بازرگانی ایتالیا تمایل دو چندانی برای همکاری با ایران وجود دارد افزود: قبل از تحریم‌ها ایتالیا نخستین شریک تجاری ایران در اروپا محسوب می‌شد و رکورد 7 میلیارد یورویی را هم زد و اکنون باید به سمت و سویی برویم که شرایط گذشته را مجددا احصا کنیم و اما به دنبال ماندگاری طولانی مدت در بازار ایران هستیم.

وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا بر این نکته اذعان داشت که هدف ما فقط بازار ایران برای فروش محصولات نیست بلکه تمایل به همکاری‌های مشترک داریم و شرکت‌های بزرگ ایتالیایی که به تکنولوژی روز مجهز هستند، می‌توانند با شرکت‌های ایرانی ارتباط بگیرند که اتاق بازرگانی ایران نقطه اتصال خوبی برای این مساله است.

وی افزود: اما بحث زیرساخت‌های مالی و بانکی باید اصلاح شود تا براساس آن بتوانیم همکاری‌یمان را پیش ببریم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com