0  |  0

رشد 50 درصدی صادرات از گمرک‌های کرمانشاه

رشد 50 درصدی صادرات از گمرک‌های کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از اداره‌کل گمرکات استان کرمانشاه، محسن مصطفائی اظهار کرد: طی چهار ابتدای سال جاری 338 میلیون و 366 هزار و 679 دلار کالا از مرزهای استان صادر شده است.

وی وزن این کالاها را یک‌‌میلیون و 357 هزار و 323 تن اعلام کرد و گفت: کالاهای فوق از گمرک‌های کرمانشاه، خسروی، پرویزخان، پاوه و بازارچه‌های مرزی پرویزخان و شوشمی صادر شده است.

به گفته مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه، این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال 93 از حیث ارزش 20 درصد و از نظر وزنی 15 درصد افزایش داشته است.مصطفائی تشریفات صادرات انجام شده از گمرک کرمانشاه در چهار ماه نخست سال جاری را 145 میلیون و 182 هزار و 891 دلار به وزن 611 هزار و 598 تن اعلام کرد.

وی بیان داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش با 50 درصد و از حیث وزن 32 درصد افزایش روبه‌رو شد.مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: در چهار ماه ابتدای سال جاری گمرک کرمانشاه سهم نخست میزان صادرات را در بین گمرک‌ها و بازارچه‌های استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است.

مصطفائی گفت: در این مدت نیز تشریفات صادرات از گمرک پرویزخان 140 میلیون و 782 هزار و 89 دلار به وزن 318 هزار و 15 تن و تشریفات صادرات از گمرک خسروی نیز 27 میلیون و 546 هزار و 246 دلار کالا به وزن 366 هزار و 567 تن انجام شده است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را سیمان خاکستری، لوازم خانه‌داری و پاکیزگی از نوع پلاستیک، حیوانات زنده از نوع گوسفند، گوجه‌فرنگی، رب گوجه‌فرنگی، کود اوره، لبنیات، تیرآهن و هندوانه عنوان کرد و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می‌شود.

این مسئول یادآور شد: در چهار ماه نخست سال جاری از گمرکات استان کرمانشاه به 24 کشور دنیا صادرات صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک کشور به مجموع کشورهای هدف کالاهای صادراتی استان اضافه شده‌اند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com