0  |  0

رتبه نخست خراسان رضوی در تعداد اظهارنامه‌های صادراتی در کشور

رتبه نخست خراسان رضوی در تعداد اظهارنامه‌های صادراتی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مسعود عاطفی در حاشیه بهره‌‌برداری از پروژه‌های گمرک مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه گمرک خراسان رضوی در چهار شهرستان مشهد، دوغارون، لطف آباد و باجگیران از نظر ساختار تشکیلاتی و ایجاد امکانات شرایط خوبی دارند و سبب سرعت گرفتن بالای میزان صادرات و واردات شدند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌هایی همچون نیشابور، تربت‌حیدریه و سبزوار امکان فراهم شدن امکانات لازم برای افزایش میزان صادرات و واردات به کشورهای مختلف را دارند، تصریح کرد: خوشبختانه گمرک خراسان رضوی ارتباطات بسیار خوبی با فرودگاه، راه‌آهن و شهرک‌های صنعتی مختلف را دارد و در همه این سازمان ها برای تسریع در فعالیت‌های اقتصادی بین‌المللی، پایگاه‌های مستقر فعال هستند.

ناظر گمرکات خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در چهار ماه اخیر 860 مسافر جابه‌جا شدند و روزانه 30 پرواز خارجی در فرودگاه انجام می‌شود، افزود: 2 هزار و 700 کامیون تنها از شهرک صنعتی نیشابور که بزرگترین شهرک صنعتی کشور است، در رفت و آمد هستند.

عاطفی گفت: با راه‌اندازی سامانه IPM موفق شدیم کالاهای قاچاق وارد یا خارج شده از خراسان رضوی را به موقع شناسایی کنیم و از ورود و خروج قاچاق در خراسان رضوی تا حدود زیادی جلوگیری کنیم.

وی از رتبه نخست این استان در تعداد اظهارنامه‌های صادراتی در کشور خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر رتبه خراسان رضوی بر اساس شاخص بهره‌وری در سال 2015 میلادی 126 است که پیش‌بینی ارتقای 53 رتبه‌ای آن را در سال‌های آینده داریم.

ناظر گمرکات خراسان رضوی اضافه کرد: دو سامانه اقلام کنترلی گمرکات و ورود موقت کامیون‌های افغانی توسط مسئولین خراسان رضوی پیشنهاد و در حال بررسی برای انجام است.

استاندار خراسان رضوی نیز در ادامه، از در اختیار بودن 95 درصدی صنایع این استان که در بخش خصوصی است خبر داد و افزود: خراسان رضوی در ترانزیت شمال، جنوب، غرب و شرق قرار گرفته و امکانات طبیعی خوبی برای ارتقای سطح کیفی صادرات و واردات دارد.

علیرضا رشیدیان، خراسان رضوی را در سه بخش مهم کشاورزی، معدنی و صنعتی بسیار توسعه یافته دانست و تاکید کرد: متاسفانه گمرک خراسان رضوی در ارتباط با طلا و سنگ‌های قیمتی با بانک مرکزی دچار مشکل است و برای رفع آن نیازمند حمایت گمرک کشور هستیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com