0  |  0

مراوده تجاری گیلان با 2 کشور موجب افت صادرات شده است

مراوده تجاری گیلان با 2 کشور موجب افت صادرات شده است

محمد شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از وضعیت صادرات و واردات گیلان ابراز نارضایتی کرد.وی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل استان تک‌تجاری است، افزود: گیلان تنها با روسیه و آذربایجان تجارت دارد و این بزرگ‌ترین ضعف برای استان است.

مدیرکل گمرکات گیلان گفت: تک‌تجاری بودن این استان موجب می‌شود مشکلات ارزی روسیه و آذربایجان تجارت گیلان را تحت تاثیر قرار دهد.وی با تصریح بر اینکه تجار گیلان باید به دنبال کشورهای ثالث باشند، خاطرنشان کرد: تجار باید بتواند کالای خود را به تمام کشورهای دیگر صادر کند.

شهبازی با تاکید بر اینکه تجار باید به دنبال بازارهای جدید باشد، یادآور شد: نقش اتاق بازرگانی در این زمینه مهم است.وی افزود: افت شدید واردات و صادرات گیلان به این دلیل است که تنها با دو کشور مراوده دارد و تجارت با کشورهای دیگر بسیار اندک است.

ناظر گمرکات گیلان با اشاره به اینکه سهم بیشتری از تجارت این استان با روسیه و آذربایجان است، متذکر شد: تنها 10 درصد تجارت گیلان با حدود شش تا هفت کشور دیگر است.

وی یادآور شد: گیلان با کشورهایی نظیر عراق، چین، پاکستان و... مراوده تجاری دارد، اما 90 درصد تجارت متعلق به دو کشور مذکور است و زمانی که آنها دچار مشکل می‌شوند، ما نیز 100 درصد تحت تاثیر قرار می‌گیریم.

شهبازی از کاهش شدید واردات و صادرات در گمرکات گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با توافقی که در بحث هسته‌ای صورت گرفته وضعیت مراودات تجاری افزایش چشمگیری یابد.وی با بیان اینکه پس از لغو تحریم‌ها نباید تنها به دنبال واردات باشیم، متذکر شد: مسئولان دولتی و اقتصادی باید به دنبال رونق صادرات کشور باشند و واردات را کنترل کنند.

وی با تصریح بر اینکه واردات باید به تولید کشور کمک کند، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان صادراتی نیاز به حمایت مسئولان دارند تا بتوانند با قدرت بیشتر بازار رقابتی جامعه بین‌المللی حضور یابند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com