0  |  0

تعرفه‌های فعلی ترکیه به زیان صادرکنندگان ایرانی است

تعرفه‌های فعلی ترکیه به زیان صادرکنندگان ایرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی حسنی در نشست بررسی مشکلات فراروی میز ترکیه با بیان اینکه فعالان اقتصادی در زمینه توسعه صادرات وظیفه‌ای از سوی مسئولان ارشد استان دارند، بیان کرد: تشکیل میزهای اقتصادی و تجاری در این راستا بوده و در مورد میز ترکیه نیز 45 راهکار مشخص شده که امیدواریم با همراهی مسئولان امر این راهکارها به نتیجه برسد.

مدیر میز ترکیه در اتاق بازرگانی تبریز یادآور شد: تعرفه‌های فعلی به زیان صادرکنندگان ایرانی است، ما در عین حالیکه خواستار سود دو طرفه هستیم، سودآوری طرف ایرانی را نیز خواهان هستیم.وی عنوان کرد: باید به صورت کارشناسی تعرفه‌ها مشخص شود و مزیت‌های طرفین نیز در این مورد مشخص شود و انتظار داریم تا راهکارهای مشخص در مورد تعرفه‌های ترجیحی بیان شود.

حسنی با اشاره به بازار 80 میلیونی ترکیه گفت: بازار 400 میلیونی اتحادیه اروپا نیز از طریق ترکیه قابل دسترسی است و علاوه بر این ایران و ترکیه هر دو عضو اکو هستند.مدیر میز ترکیه در اتاق بازرگانی تبریز یادآور شد: ترکیه و ایران می‌توانند در زمینه‌های تجاری با همدیگر همکاری کرده و حمایت متقابل را داشته باشند.

وی افزود: طرح‌های سرمایه‌گذاری خوبی در ایران و آذربایجان وجود دارد که ترکیه می‌تواند علاوه بر این طرح‌ها در طرح‌های عام‌المنفعه مانند دریاچه ارومیه همراهی و حمایت موثری داشته باشد.حسنی گفت: موافقت‌های متعدد زیرساختی و موافقت‌نامه پنجره واحد گمرکی را با کشور ترکیه داریم و امکانات ترجیحی مانند همزبانی را داریم.

وی خاطرنشان کرد: وجود سرمایه‌گذاری‌های متعدد ایرانی‌ها و ترکیه‌ای‌ها در دو کشور به صورت متقابل ظرفیت‌های خوبی را به وجود آورده و می‌توان از این قابلیت‌ها استفاده بهینه برد.مدیر میز ترکیه امکان تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی را مورد اشاره قرار داد و افزود: می‎توان برندهای خوبی در همکاری متقابل تشکیل داد و مطالعات اقتصادی بین دو طرف مبادله شود.وی از توجه مسئولان امر به میز ترکیه قدردانی کرد و گفت: کمیته راهبری در این مورد تشکیل خواهد شد و نظریات کارشناسی اخذ خواهد شد تا مشکلات بررسی شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com