0  |  0

بالارفتن دریافتی کارگران با طبقه‌بندی مشاغل

بالارفتن دریافتی کارگران با طبقه‌بندی مشاغل

فتح الله بيات در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، اظهار کرد: حقوق و دستمزد کارگران و موضوعاتي که به معيشت خانوارهاي کارگري مربوط است بايد شفاف‌سازي و به طور مشخص اعلام شود.وي با تاکيد بر اجراي طرح طبقه‌بندي مشاغل در کارگاه‌ها، افزود: يکي از عوامل موثر در افزايش دريافتي کارگران موضوع حرفه و تخصص کارگران است. در برخي کارگاه‌ها ممکن است کارگري مدرک ديپلم داشته باشد ولي چون تخصص دارد حقوق خوبي مي‌گيرد در مقابل کارگري با مدرک ليسانس يا فوق ليسانس حداقل حقوق و دستمزد را دريافت مي‌کند بنابراين طبقه‌بندي مشاغل بايد در تمام کارگاه‌ها به اجرا درآيد و مدرک، سنوات و تخصص نيروي کار مدنظر قرار گيرد تا حقوق نيروي کار به سمت واقعي شدن برود.

به گفته رييس اتحاديه کارگران قراردادي و پيماني کشور در حال حاضر طرح طبقه بندي مشاغل به درستي در کارگاهها اجرا نمي‌شود و بعضا مشاهده مي‌شود که در کارگاههاي کوچک دريافتي کارگري با سابقه بالا و مدرک پايين با کارگر کم سابقه و داراي مدرک بالا يکي است که بايد اصلاح شود زيرا در بيشتر کشورها داشتن تخصص و سابقه، ملاک بالا رفتن حقوق و دستمزد به شمار مي‌رود.

بيات درعين حال پيشنهاد کرد: مدل‌ها و الگوي‌هاي کشورهاي ديگر در بحث دستمزد و افزايش دريافتي مورد مطالعه و بررسي قرار گيرد.وي تاکيد کرد: ما مي‌توانيم نحوه تعامل و برخورد کارفرما و کارگر در کشورهاي ديگر را بررسي کنيم و ببينيم در اين کشورها کارفرما چگونه از نيروي کار خود حمايت و او را تامين مي‌کند،سپس بر اساس معيارهاي خود و الگوهاي آنها اين موضوع را اندازه‌گيري و مدلي را براي دستمزد کارگر طراحي کنيم که هم به بالا بردن دريافتي کارگر کمک کند و هم بهره‌وري کارگاه و کيفيت توليد کارفرما را به دنبال داشته باشد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com