0  |  0

تعاونی‌ها خالق فرصتهای شغلی برای جویندگان کار

تعاونی‌ها خالق فرصتهای شغلی برای جویندگان کار

حمد الله رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: دهمین جشنواره تعاونی‌های برتر ضمن معرفی و شناسایی الگوهای برتر و موفق تعاونی، در پنج محور اقتصادی و مالی، کارآفرینی و اشتغال، مشارکت در توسعه منطقه‌ای، صادرات و ارزآوری و کمک به توانمندسازی و ارتقای رفاه گروههای اجتماعی برگزار می‌شود.

وی ترویج و توسعه فرهنگ تعاون در کشور، معرفی توانمندی‌های بخش تعاون به اقشار مختلف جامعه و مسئولان، ارج نهادن به زحمات تلاشگران بخش تعاون، ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان اعضاء تعاونی و تشویق فعالیتهای تولیدی، توزیعی و خدماتی و ارتقای روحیه مشارکت و تلاش جمعی را از اهداف انتخاب تعاونی‌های برتر ذکر کرد.

مدیرکل دفتر ترویج، آموزش و تحقیقات تعاونی‌های وزارت تعاون در توضیح رویکرد انتخاب تعاونی‌ها در دهمین جشنواره تعاونی‌های برتر اظهار کرد: این جشنواره به لحاظ فرایند انتخاب نسبت به سنوات گذشته تفاوتهایی دارد از جمله اینکه تعاونی‌ها می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط، کارکرد، موفقیت و تاثیرهای اقتصادی و اجتماعی خود در یکی از محورهای مورد نظر ثبت نام کرده و با دیگر تعاونی‌ها در همان زمینه به رقابت بپردازند.به عنوان مثال تعاونی که در زمینه صادرات و ارز‌آوری عملکرد خوبی دارد می‌تواند این محور را برای رقابت در جشنواره انتخاب کند.

وی در ادامه شبکه تعاونی‌ها را در تامین فرصتهای شغلی و دستیابی افراد جویای کار به اشتغال پایدار دانست و افزود: تعاونی‌ها به عنوان سازمان‌های مردمی، درعین برخورداری از ویژگی‌های اقتصادی موسسات تجاری، مصداق تلاش دسته جمعی برای رسیدن به اهداف بلند اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند.

رستمی تصریح کرد: بر اساس نظر سازمان بین المللی کار (ILO) این امیدواری وجود دارد که تعاونی‌ها در کشورهای در حال توسعه بتوانند در زمینه توسعه اشتغال، فقرزدایی، گسترش عدالت اجتماعی و از بین بردن مشتقات ناشی از عوارض گذار از اقتصاد متمرکز به اقتصاد بازار و تعدیل ساختاری، موثر واقع شوند.

مدیرکل دفتر ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت تعاون با اشاره به وجود بیش از یکصد هزار شرکت و اتحادیه فعال تعاونی در کشور، متذکر شد: این شبکه گسترده از ظرفیت بزرگی برای تبدیل شدن به یک نهضت تاثیرگذار برخوردار است و می‌تواند با استفاده از این ظرفیت به جایگاه مورد نظر در قوانین و اسناد بخش تعاون دست پیدا کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com