0  |  0

کسب مهارت از اصلی‌ترین مولفه‌های موفقیت در بازار کار است

کسب مهارت از اصلی‌ترین مولفه‌های موفقیت در بازار کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی نظری شیخ احمد عصر امروز در بازدید از مراکز فنی و حرفه‌ای و در جمع کارآموزان، مربیان و برگزیدگان کشوری و استانی آزمون‌های مهارت و فنی و حرفه‌ای خلخال اظهار کرد: کسب مهارت یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های ورود به بازار کار و موفقیت در آن است.

وی با اشاره به وجود استعدادهای علمی و پژوهشی در شهرستان خلخال تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته علی‌رغم وجود امکانات و اعتبارات خوب قدمی در خلخال برای ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات برداشته نشده است.

فرماندار شهرستان خلخال در جمع برگزیدگان آزمون‌های مهارتی استان اردبیل و خلخال گفت: هم‌اکنون ظرفیت خوب آموزشی در خلخال با وجود چنین کارگاه‌های مجهز فراهم شده و خوب است جوانان و دانش‌آموزان خلخالی در اوقات بیکاری نسبت به کسب مهارت و حرفه‌ای متناسب با بازار کار در مرکز آموزش و فنی و حرفه‌ای خلخال آموزش ببینند.

نظری شیخ احمد در بخش دیگری از سخنان خود افزود: حضور بانوان در بعضی از محل‌ها و فضاهای کاری ممکن نبود و با توسعه کسب و کار و مشاغل خانگی این فضا فراهم شده که بانوان نیز در عرصه اشتغال خوب ظاهر شوند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات اشتغال در شهرستان و بیکاری در کنار آن سبب شده مهاجرت در خلخال شیوع پیدا کند، بیان کرد: در تلاش‌ هستیم تا با حمایت بخش سرمایه‌گذار خصوصی زمینه اشتغالزایی در شهرستان تقویت شود و در حال حاضر با همکاری شرکت ایمیدرو بحث مطالعات زون معدنی در حاشیه قزل‌اوزن فراهم شده و با سرمایه‌گذاری بیش از 30 میلیارد تومانی و هزینه‌کرد بیش از یک‌هزار میلیارد در این پروژه بیش از یک‌هزار نفر اشتغالزایی در شهرستان خلخال به وجود آید.

نظری شیخ احمد با اشاره به بی‌توجهی‌ها در گذشته به خلخال اضافه کرد: چشم‌انداز توسعه خلخال در دوردست‌هاست و باید تلاش کرد با ایجاد زیرساخت‌ها این چشم‌انداز را در آینده‌ای نزدیک در خلخال دید.

وی با اظهار تاسف از اینکه در زمان لازم با وجود اعتبارات کار لازم انجام نشده است، ادامه داد: متاسفانه در حوزه اشتغال صنعتی و کشاورزی خلخال درآمدی ندارد و در شهرک صنعتی بیش از 47 واحد در حد کارگاهی اشتغال به وجود آمده که آن هم با مشکلات عدیده‌ای برخوردار کرده و نصف آن تعطیل شده و فقط بیکاران به جامعه اضافه شده با برنامه‌ریزی از طریق استان در تلاش هستیم تا واحد‌های راکد را فعال و اشتغالزایی را دوباره در این شهرک ببینیم.

نظری شیخ احمد گریزی به جمعیت شهرستان خلخال زد و گفت: در حال حاضر جمعیت شهرستان خلخال نزدیک به 95 هزار نفر است که طبق آمارهای موجود ثبت‌احوال بیش از 300 هزار نفر شناسنامه از شهرستان خلخال صادر شده و به دلیل نبود اشتغال و درآمد از شهرستان خلخال مهاجرت کرده‌اند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: مهاجران و کسانی که به نوعی از خلخال رخت بربسته‌اند، در سنین 20 الی 39 سال بوده‌اند و این آمار نشان می‌دهد که در این سنین بیشتر اشتغال و تحصیل تاثیرگذارترین عوامل مهاجرت بوده است.

نظری شیخ احمد با تقدیر از فنی و حرفه‌ای شهرستان خلخال تصریح کرد: تلاش شود تا مهارت به صورت خیلی کیفی و مطلوب به کارآموزان و فراگیران آموزش داده شود تا بازار کار آینده جامعه دچار مشکلات عدم مهارت نشود.

در پایان این مراسم فرماندار خلخال از کلاس‌های آموزش خیاطی، آموزش فرش دستباف، عروسک‌سازی، گل و تزئینات خانگی بازدید کرد.

در حاشیه این مراسم نیز از مربیان و کسب‌کنندگان رتبه‌های برتر در آزمون‌های مهارتی کشور تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان خلخال نیز از فعالیت خوب دانشکده مهارت شهرستان خلخال خبر داد و بیان کرد: بیش از 177 دانشجو پذیرش و 55 دانشجو نیز از مرکز مهارت خلخال فارغ‌التحصیل شده‌اند.شادمان روشن‌دهی گزارش عملکرد یک ساله اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان خلخال را نیز در حضور فرماندار خلخال ارائه کرد.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com