0  |  0

توجه به نیروی انسانی از مهم‌ترین عوامل توسعه اقتصادی است

توجه به نیروی انسانی از مهم‌ترین عوامل توسعه اقتصادی است

رحیم امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: انسان ماهر می‌تواند محور توسعه در همه زمینه‌ها باشد.وی خاطر نشان کرد: با توجه به نقش آموزش‌های مهارتی، نمایش جنبه‌های عملی آن در موفقیت شغلی و نیاز روز افزون بازار کار به افراد متخصص و کاردان بسیار مهم است.

رئیس اداره اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: از مهم‌ترین عوامل توسعه اقتصادی و اجتماعی در جوامع مختلف، توجه به نقش سازنده و مؤثر نیروی انسانی است.

وی با بیان اینکه بها دادن و توجه کافی به نیروی انسانی می‌تواند بهترین و کوتاه‌ترین راه توسعه و رشد کیفی و کمی جوامع باشد، افزود: چاره اندیشی‌ها در زمینه معضلی به نام بیکاری و عدم اشتغال، دیگر یک موضوع منطقه‌ای نیست و به جرات می‌توان گفت که تقریبا هیچ کشوری دردنیا وجود ندارد که کم و بیش با این پدیده اجتماعی مشکل‌زا مواجه نباشد.

امینی خاطر نشان کرد: در بررسی اطلاعات و آمارهای حاصله از شبکه ملی بازار کار، آنچه به روشنی رخ می‌نماید نشان از اقبال کارفرمایان و صاحبان صنایع به بهره‌گیری از خدمات نیروهای کار ماهر است.

رئیس اداره اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه به طور کلی با رصد اطلاعات سالانه و چند ساله مشخص می‌شود، داشتن مهارت، ارجحیت بیشتری به میزان سواد نیروی کار دارد، گفت: به عبارت دیگر کارجوی ماهر، شانس شاغل شدن بیشتری نسبت به کارجوی تحصیل کرده با مدارج عالیتر از کارجوی قبلی ولی فاقد مهارت دارد که با این وضعیت بهره‌گیری از توانمندی‌های سازمان‌های آموزشی از جمله سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای می‌تواند تکمیل کننده این پازل باشد.

وی با بیان اینکه از جمله برنامه‌های استراتژیک تعریف شده برای این نقیصه عقد تفاهم‌نامه سه جانبه استانی بین اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان،‌ انجمن صنفی کاریابی های استان و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای است، تصریح کرد: هدف از این امر توانمندسازی نیروی جویای کار با توجه به نیازهای بازار کار و ارائه آموزش‌های بازار محور است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com