0  |  0

دفاع ربیعی از عملکرد اشتغالی دولت

دفاع ربیعی از عملکرد اشتغالی دولت

به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با بیان اینکه برنامه آینده دولت تسهیل‌گری و حمایت از تولید و قرار گرفتن در کنار بخش‌های تعاونی و خصوصی است، گفت: تغییرات فناوری تمامی عرصه ها را در جهان متحول کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: کشور امروز نیازهایی دارد و فهم آن اولین گام برای حرکت در مسیر حل مشکلات است. نمی توانم بدون درک مشترک مزیت های بزرگ از شرایط به‌دست آمده به‌ویژه در دوران جدید استفاده کرد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از شرایط سیاسی و اقتصادی دوران پساتحریم بیان کرد: از شرایط جدید باید برای بهبود اوضاع جامعه و وضعیت اقتصادی مردم استفاده شود و سوال این است در شرایطی که مردم از دستاوردهای جدید خوشحال هستند، چرا باید این پیشرفت ها کوچک شمرده شود.

ربیعی با بیان اوضاع اشتغال و تاکید بر اینکه در زمانی ۷۵۰ میلیارد دلار درآمد داشتیم، خروجی اشتغال قابل قبول نبود، افزود: امروز که درآمد نفت به نصف کاهش یافته، مقایسه عملکرد با سال های گذشته عادلانه نیست.

وزیر کار با اشاره به اینکه ما به نسبت در ایجاد اشتغال موفق بوده ایم، تصریح کرد: به گواه دفترچه‌های بیمه صادر شده ۴۰۰ هزار شغل جدید در کشور محقق شده و دولت برنامه دارد تا در قالب جذب سرمایه گذاری خارجی این بخش را تقویت کند.

ربیعی با اشاره به اینکه دولت رقیب بخش های خصوصی و تعاونی نیست، اظهار داشت: مسکن در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد مخارج خانوار را تشکیل می دهد و نوسانات قیمت در این بخش به ایجاد فقر دامن می زند.

وی همچنین افزود: باید تلاش کنیم تا دوره ۶۰ ساله انتظار دهک های پایین برای خانه دار شدن را کاهش دهیم و در حال حاضر هر ۱۰۰ متر مسکن، ۶ فرصت شغلی ایجاد می کند.

همچنین بهمن عبداللهی نیز در اظهاراتی با بیان اینکه مسکن با سهم ۳۰ درصدی در اقتصاد ملی و ۱۵ درصدی در اشتغال‌زایی کشور نقش دارد، گفت: بخش تعاون با ارائه خدمات بی واسطه و جلوگیری از سوداگری برای تامین مسکن مردم تلاش کرده و در این حوزه دارای تجارب انباشته است.

رئیس اتاق تعاون ایران با تاکید بر اینکه تعاونی ها آماده گشودن راه های جدید هستند، اظهار داشت: این نمایشگاه می تواند زمینه ساز معرفی توانمندی های بخش تعاون باشد.

عبداللهی با اشاره به حضور ۸۹۰ شرکت داخلی و ۳۱۰ شرکت خارجی از برگزاری این نمایشگاه در ۵۲ هزار متر مربع زمین خبر داد و افزود: جمعا یک هزار و ۲۰۰ شرکت با رشد ۱۵ درصدی در نمایشگاه امسال حضور دارند که ۱۸۰ شرکت خارجی به صورت مستقیم و بی واسطه حضور یافته‌اند.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com