0  |  0

ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی برای ایجاد اشتغال پایدار در فردوس

ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی برای ایجاد اشتغال پایدار در فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری فردوس، محمدرضا رجبی‌مقدم در کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان، اظهار داشت: فردوس در بحث اشتغال به حد مطلوب آن مرحله‌ای که باید، نرسیده چراکه در کشور سودآوری لازم را با توجه به سیستم اقتصادی فعلی نداریم.

وی ضمن تاکید بر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، افزود: باید با آموزش‌های لازم فنی و حرفه‌ای به جوانان، مشاغل خانگی را توسعه داد تا با تولید محصول انبوه، جریان اقتصادی مطلوب‌تری داشته باشیم.فرماندار فردوس تصریح کرد: باید با بازاریابی مناسب و ایجاد بستری امن در راستای فروش محصولات تولید کننده برای داشتن اقتصادی پویا تلاش کرد.

رجبی‌مقدم بیان داشت: اگر مردم پول‌های خود را از بانک‌ها خارج کرده و در سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی فعال کنند، از این طریق می‌توان اشتغال را برای جوانان مشتاق به انجام کار، فعال کرد.وی ادامه داد: باید تلاش کنیم واحدهای موجود را پرورش دهیم و مشکلات آن‌ها را برطرف کنیم، چراکه این مهم بهتر از راه‌اندازی واحدی جدید با مبلغی کلان است.

فرماندار فردوس خطاب به جوانان خاطرنشان کرد: جوانان باید در ایجاد کار و شغل و اینکه آیا توجیه اقتصادی دارد، اطلاعات لازم را کسب کرده و با علم تخصصی این موضوع را بررسی و سپس دست به اقدامات بعدی بزنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس نیز تعهد اشتغال این شهرستان را در سال گذشته یک‌هزار و هشت نفر اعلام کرد و گفت: در سال گذشته این تعهد به صورت 100 درصد محقق و برای تعداد یک‌هزار و 351 نفر اشتغال ایجاد شد.

اعتبارات اشتغال فردوس هنوز ابلاغ نشده است

مهدی عرب‌نژاد افزود: از ابتدای امسال همچنین تعداد 162 نفر متقاضی در سامانه رصد ثبت‎نام کرده‌اند که تاکنون اعتبارات اشتغال شهرستان برای سال جاری ابلاغ نشده است.وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری بیش از 24 مجوز مشاغل خانگی در این شهرستان به مبلغ 584 میلیون تومان صادر و به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

حسن خادم رئیس اداره بهزیستی فردوس اعتبار اشتغال را از ابتدای سال 94 برای شهرستان یک میلیارد و 390 میلیون تومان برشمرد که توزیع این اعتبار از بانک‌های مختلف انجام گرفته است.رئیس کمیته امداد امام خمینی فردوس نیز اعتبارات اشتغال این نهاد در سال جاری را یک‌‎میلیارد و 360 میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: این اعتبارات تاکنون فقط ابلاغ شده و هیچ تخصیصی صورت نگرفته است.

علی پاکدل یادآور شد: کمیته امداد 100 درصد بیمه سهم کارفرما در سال نخست و 50 درصد را در سال دوم به ازای هر کارفرمایی که برای فرزند مددجویان امداد اشتغال ایجاد کند، پرداخت می‌کند و حمایت لازم از کارفرمایان را به عمل می‌آورد.

رئیس مرکز فنی‌ و حرفه‌ای فردوس نیز این سازمان را متولی ارائه آموزش‌های کوتاه مدت غیررسمی دانست و گفت: هدف از ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای ایجاد بسترهای لازم برای افراد فاقد مهارت است.حسن یعقوبی یادآور شد: بازخورد آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای ورود به بازار کار پس از مهارت‌آموزی است و آموزش‌ها نیز در بخش‌های صنعت، کشاورزی، صنایع دستی و هنر ارائه می‌شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com