0  |  8

چرا بهتر است قبل از 40 سالگي؛ يك كسب و كار راه‌ بيندازيم؟‌

چرا بهتر است قبل از 40 سالگي؛ يك كسب و كار راه‌ بيندازيم؟‌

تقريبا همه‌ي ما گاهي‌اوقات به راه‌اندازي يك كسب و كار فكر مي‌كنيم. اين فكر وقتي به ذهنمان مي‌آيد كه يك روش هوشمندانه براي حل يك مشكل داريم. با هر انگيزه‌اي كه داريد اگر بخواهيد يك كسب و كار راه بيندازيد، زمان ايده‌آل آن سنين 20 تا 40 سالگي است. ولي چرا اينطور است؟

1 . بازده‌هاي بالقوه‌ي بلندمدت

يك لحظه تصور كنيد كه يك كسب و كار موفق و سودآور و پايدار راه انداخته‌ايد و حقوق بالايي از آن به دست مي‌آوريد. فرض كنيد كه اين شرايط به طور نامحدود ادامه دارد و شما هم از كار كردن لذت مي‌بريد. آيا نمي‌خواهيد تا زماني كه امكان دارد پاداش اين كار را دريافت كنيد؟ پس براي اين كه به اين روياي خود جامه‌ي عمل بپوشانيد هر چه زودتر دست به كار شده و كسب و كار خود را ايجاد كنيد. به عنوان يك كارآفرين هر چه وقت بيشتري براي اين كار صرف كنيد بازده بهتري در بلندمدت به دست خواهيد آورد.

2 . تحمل ريسك

شروع يك كسب و كار به سرمايه‌ي زماني و مالي زيادي نياز دارد و شما هم از نظر مالي و هم از نظر شغل فعلي خود ريسك قابل توجهي را متحمل خواهيد شد. هر چه جوان‌تر باشيد بهتر مي‌توانيد اين ريسك را تحمل كنيد، چون مسئوليت‌ها و تعهدهاي كمتري داشته و براي جبران خسارت‌هايي كه ديده‌ايد زمان بيشتري در اختيار داريد. بنابراين اگر كسب و كار را هر چه زودتر آغاز كنيد ضررهاي بالقوه‌ي شما كاهش مي‌يابد.

3 . انرژي و انگيزه

راه‌اندازي يك استارتاپ به كار و انرژي زيادي نياز دارد. متخصصين جوان‌تر، انرژي، انگيزه و شور و شوق بيشتري نسبت به افراد بزرگ‌تر از خود دارند. هر سال كه بزرگ‌تر مي‌شويد انرژي و انگيزه‌ي شما كاهش خواهد يافت. حالا كه جوان هستيد از مزاياي جواني خود نهايت استفاده را بكنيد.

4 . سازگاري

افراد جوان تمايل بيشتري به سازگاري دارند، چون كمتر در معرض هنجارها و قوانين دنياي حرفه‌اي قرار داشته‌اند و تعهد كمتري به آرمان‌هاي موجود دارند. بخشي از دليلش هم به خاطر عصر فناوري منحصر به فرد ماست. ما به طور منظم با اختلالات تكنولوژيكي عمده‌اي مواجه مي‌َشويم و تنها راه بقاي شركت‌ها اين است كه با اين تكنولوژي‌هاي جديد سازگار شده و از آنها استفاده نمايند. شما در سنين 20 تا 40 سالگي شانس بهتري براي تشخيص و ادغام سريع اين تكنولوژي‌هاي جديد داريد و هر چه سنتان بالاتر مي‌رود سرعت رشد اين تكنولوژي‌ها سريع‌تر هم خواهد شد.

5 . كارآفريني سريالي

اكثر كارآفريناني كه واقعا عاشق كارآفريني هستند سعي مي‌كنند ديگر كسب و كارهاي متعدد را شروع نكنند تا با تكيه بر توانايي‌هاي خودشان به كارآفرينان سريالي تبديل شوند. هر كسب و كاري كه اين افراد جوان آغاز مي‌كنند، به لطف تجربه‌ي قبلي بنيانگذارانشان و افزايش ليست مخاطبيني كه با آنها در تماس هستند و چشم‌انداز گسترده‌تر،  بهتر از كار قبلي است. اگر در سنين 20 تا 40 سالگي اولين كسب و كار خود را راه‌اندازي كنيد در طولاني‌مدت مي‌توانيد كسب و كارهاي بيشتري را ايجاد نماييد. در واقع با اين كار مي‌توانيد تجربه‌ِ‌ي بالقوه‌اي را كه مي‌توانيد به دست آوريد به حداكثر برسانيد و تعداد كسب و كارهايي را كه مي‌توانيد ايجاد كنيد تا حد زيادي افزايش دهيد.

 

هيچ يك از اين دلايل بدين معني نيست كه فقط در سنين 20 تا 40 سالگي مي‌توانيد كسب و كار ايجاد كنيد. كارآفريناني كه سن بيشتري دارند معمولا تجربه و توانايي بيشتري براي تصميم‌گيري دارند و تا حد زيادي قادرند كسب و كارهاي كارآمدي راه بيندازند. با اين حال مزيتي كه دوران جواني دارد باعث مي‌شود اين مرحله از زندگي زمان بسيار استراتژيكي براي شروع يك كسب و كار باشد.

اگر در اين سنين قرار داريد و انديشه‌ي كارآفريني بارها و بارها به ذهنتان خطور كرده است، تحقيق و بررسي را شروع كنيد و ايده‌هاي خود را كشف نماييد و انرژي جواني خود را در راه آغاز يك كسب و كار جديد صرف كنيد.

برگرفته از سايت businessinsider.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
دیدگاه ها
فرامرز

چهارشنبه 9 تیر 1395 ساعت 15:12

درسته که بین 20 تا 40 سالگی شاید زمان بهتری باشه، اما برخی از ماها به دنبال این هستیم که بعد از بازنشستگی کسب و کار خودمون رو راه اندازی کنیم :(

درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com