0  |  2

سوالاتی كه بايد قبل از پذيرفتن يك شغل جديد از خودتان بپرسيد

سوالاتی كه بايد قبل از پذيرفتن يك شغل جديد از خودتان بپرسيد

آيوی راس، مدير اجرايی گوگل، قبل از اينكه در سال 2014 به گوگل بپيوندد، در شركت‌های متنوعی مثل اسباب‌بازی‌فروشی و لباس‌فروشی كار می‌كرد و قبل از آن هم، طراح جواهرات بود و كارهای او در مجموعه‌های دائمی برخی از موزه‌های درجه‌یك جهان قرار گرفته است.

او در این مسیر غیرمعمول خود، حقایق اساسی مربوط به مسیر شغلی خود را آموخت.

رشته‌ی راس الكترونیك است ولی هر شغلی كه او بر عهده گرفت باعث شد كه بتواند هویت خود را به عنوان یك خالق ثابت كند و به طور همزمان، ارزش را هم ارائه كرده و هم استخراج نماید.

او قبل از پذیرفتن یك شغل جدید، این دو سوال را از خودش می‌پرسید: "می‌خواهم چه چیزی یاد بگیرم؟" و "آیا آنها می‌خواهند از بهترین توانایی‌های من استفاده كنند؟".

این دو سوال به شما كمك می‌كنند از افتادن در دام‌های برنامه‌های شغلی بلندمدت روزمره اجتناب كنید. این دام‌ها به خصوص برای كسانی كه تازه می‌خواهند كارشان را شروع كنند سخت و رنج‌آور هستند.

وقتی او در بیست سالگی با جواهراتی كه ساخته بود به موفقیت غیرمنتظره‌ای دست یافت، متوجه شد كه شادی حاصل از رضایت درونی،‌ یك حس زودگذر است و به عبارتی، "آخر بازی محسوب نمی‌شود".

راس گفت كه پنج سال پیش هرگز نمی‌توانست پیش‌بینی كند كه روزی مدیر گوگل خواهد شد، ولی با این دو سوال توانست انعطاف‌پذیر بوده و با خودش روراست باشد.

از نظر او، اید‌ه‌ی مسیر شغلی ایده‌ال، شما را به جای مناسب نخواهد رساند. بلكه اساس كار این است كه ابتدا باید خودتان را بشناسید

برگرفته از سايت businessinsider.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com