0  |  0

بهره مندی روستاییان از وام صندوق کار آفرینی با ایجاد تعاونی های توسعه

بهره مندی روستاییان از وام صندوق کار آفرینی با ایجاد تعاونی های توسعه

محمود شاکری شمسی در نشستی با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مشارکت روستاییان در امر توسعه روستاها اظهار داشت: اعطای این وام های کم بهره به منظور ایجاد بستر مناسب برای تقویت مشارکت روستاییان و در راستای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی انجام می شود.
وی ادامه داد : تسهیلات تعاونی‌های توسعه روستایی در روستاهای مرزی با نرخ سود صفر درصد و در سایر روستاها با نرخ سود 3 درصد پرداخت می‌شود.
وی افزود: سرمایه مورد نیاز برای راه‌ اندازی تعاونی‌های توسعه روستایی با عضویت 25 تا 49 خانوار، حداقل 200 میلیون تا 750 میلیون تومان است و در این صورت 40 درصد از کل سرمایه مورد نیاز باید سهم آورده اعضا باشد و 60 درصد به صورت تسهیلات توسط دولت تامین می‌شود.
مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری گفت : سرمایه راه اندازی شرکت های تعاونی توسعه روستایی با عضویت 50 تا 99 خانوار، یک میلیارد تومان است که 35 درصد سرمایه ، سهم آورده اعضا و 65 درصد به صورت تسهیلات می باشد و هر چه تعداد خانوارهای عضو تعاونی‌های توسعه روستایی افزایش یابد، سهم آورده اعضا از سرمایه مورد نیاز کاهش می‌یابد.
شاکری شمسی خاطر نشان کرد : دوره بازپرداخت تسهیلات حداکثر 4 سال و پس از گذشت یکسال از راه‌اندازی تعاونی‌های توسعه روستایی آغاز می‌شود.
وی تصریح کرد : در طرح های غیر مشارکتی در مناطق روستایی غیرمرزی نیز نرخ کارمزد 10 درصد و در مناطق مرزی 7 درصد است که حداقل سرمایه 200 میلیون و حداکثر آن 4 میلیارد تومان می باشد .
عباس ملازینلی مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار نیز بر تعامل و همکاری اداره کل روابط عمومی استانداری با دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری درحوزه اطلاع رسانی به منظور آگاهی رسانی به جامعه در خصوص اعطای تسهیلات و اقدامات انجام شده در روستاها تاکید کرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com