0  |  0

«استارت آپ» گردشگری ایلام راه‌اندازی شود

«استارت آپ» گردشگری ایلام راه‌اندازی شود

دکتر «رضا خانی» در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید بر پتانسیل بالای استان در زمینه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی به خصوص گردشگری مذهبی، سلامت و غذا و همچنین ضرورت و تاکید بر اقتصاد مقاومتی بر پایه اقتصاد دانش بنیان، اظهار کرد: راه‌اندازی کسب و کار و ایده‌یابی در رویدادهای کارآفرینی یکی از زمینه‌های توسعه اقتصادی استان است.
وی بر اهمیت فضای کسب و کار و شتاب‌دهی تجاری‌سازی صنایع دستی تاکید و افزود: مسئولان باید توجه بیشتری به توسعه زیرساخت‌های گردشگری مذهبی، سلامت و غذا داشته باشند چرا که توجه به مزیت‌های توسعه گردشگری استان و راه‌اندازی استارت آپ گردشگری در ایجاد فضای کسب و کار، پرورش خلاقیت، تکمیل چرخه ایده و ایده‌پردازی بر توسعه کسب و کارهای کوچک، ارزان قیمت و پایدار، کسب و کارهای خانگی، صنعت گردشگری و زیرساخت‌های گردشگری تاثیرگذار خواهد بود.
رییس بنیاد نخبگان استان با بیان ضرورت آماده‌سازی زمینه برگزاری رویدادهای کارآفرینی در استان، بر تعامل و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در برگزاری رویداد استارتاپ تاکید و آمادگی این بنیاد را جهت جذب منابع از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد.
خانی با اشاره به استقبال از بررسی و امکان‌سنجی توسعه صنایع و مشاغل حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در استان با رویکرد تجاری سازی، گفت: آمادگی این بنیاد را جهت همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام اعلام می‌کنیم.
وی بر لزوم ایجاد کارگروه گردشگری و توریسم مذهبی ذیل شورای علمی بنیاد نخبگان استان ایلام تاکید و عنوان کرد: بررسی و امکان‌سنجی توسعه صنایع و مشاغل حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در استان باید با رویکرد تجاری سازی باشد.
«عبدالمالک شنبه‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام نیز در این نشست ضمن استقبال از راه‌اندازی استارت آپ در حوزه گردشگری استان، بر حمایت از ایده‌های منتخب در رویدادهای کارآفرینی تاکید کرد.
وی با فرا دستگاهی خواندن مقوله گردشگری؛ همکاری و حمایت همه دستگاه‌های اجرایی را خواستار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان به دلیل جغرافیای مناسب، مناطق بکر طبیعی و زیبا، جاذبه‌های ارزشمند تاریخی و تنوع در صنایع دستی بر وجود زمنیه‌های متعدد برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری تاکید کرد.
شنبه‌زاده با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فراوان استان در زمینه جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی، گفت: برنامه‌ریزی‌های اصولی در زمینه ایجاد مجتمع‌های اقامتی و تفریحی، پارک‌های سلامت، ایجاد خانه‌های اقامت روستایی و احیای بناهای تاریخی در استان ضروری است.
وی راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی، ایجاد کمپ‌های گردشگری و تأسیس هتل را از فرصت‌های سرمایه‌گذاری مطرح بخش گردشگری استان دانست و اظهار کرد: عدم معرفی مناسب فرصت‌های سرمایه‌گذاری، پتانسیل‌ها و قابلیت‌های استان از مشکلات اصلی بخش گردشگری استان است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com