0  |  0

فروشگاه‌های مجازی در استان بوشهر راه‌اندازی شد؛ رونق کسب و کار اینترنتی در بوشهر

فروشگاه‌های مجازی در استان بوشهر راه‌اندازی شد؛ رونق کسب و کار اینترنتی در بوشهر

مصطفی گراشی در نشست بزرگداشت یکم تیرماه روز ملی اصناف، با اشاره به اینکه اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی نقش مهمی در اقتصاد جامعه دارد، اظهار داشت: برون‌سپاری برخی از فعالیت‌های اقتصادی می‌تواند شرایط اقتصادی جامعه را برای عدالت و رفاه عموم مردم فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه 35 هزار واحد صنفی در استان بوشهر فعال است گفت: با این آمار به‌طور میانگین به ازاء هر 30 نفر در استان بوشهر یک واحد صنفی وجود دارد که این نشانه تورم است.
رئیس اتاق اصناف استان بوشهر از ازیاد واحدهای صنفی در استان بوشهر خبرداد و افزود: وجود این میزان واحد صنفی برای اقتصاد جامعه مفید نیست که باید این واحدها ساماندهی شود.
وی از ایجاد فروشگاه‌های مجازی در بوشهر خبرداد و تصریح کرد: کسب و کار اینترنتی در استان بوشهر رونق گرفته بگونه‌ای هم اینکه 147 فروشگاه مجازی تک ستاره در استان بوشهر راه‌اندازی شده است.
گراشی با اشاره به اینکه واحدهای صنفی محلات جنوبی شهر بوشهر فاقد پروانه کسب هستند بیان کرد: در محلات یاد شده 750 واحد صنفی به سبب قرار گرفتن در حریم نیروگاه اتمی اجازه دریافت پروانه کسب نیستند که باید برای این کسبه چاره اندیشی شود.
وی با تاکید بر فعال شدن قهوه خانه سنتی شهر بوشهر گفت: در جریان جمع‌آوری قهوخانه در سطح شهر قهوه خانه‌های سنتی لطمه دیده‌اند و رو به تعطیلی است که باید برای ساماندهی این قهوه‌خانه‌ها تصمیم‌گیری شود.
رئیس اتاق اصناف استان بوشهر با بیان اینکه اصناف برای جمع‌آوری عوارض و حق قانونی دولت و شهرداری وظیفه‌ای ندارد تصریح کرد: هر چند اصناقف در این زمینه رسالتی ندارند ولی در صورت ایجاد رغبت لازم آماده همکاری در این زمینه هستند.
گراشی با اشاره به گلایه‌مندی برخی از واحدهای صنفی از برخورد نشدن با دست‌فروشان افزود: در صورت ادامه این روند فعالیت دست فروشان برخی از اصناف به دست‌فروشی روی می‌آورند زیرا فعالیت در این حوزه آنها را از پرداخت عوارض های موجود و نظارت برخی از نهادها معاف می‌کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com