0  |  0

مراکز رشد و کارآفرینی در هنرستان‌های استان خراسان رضوی ایجاد می‌شود

مراکز رشد و کارآفرینی در هنرستان‌های استان خراسان رضوی ایجاد می‌شود

سید جواد حسینی در نشست خبری برنامه‌های تابستانه آموزش‌ و پرورش که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، با اشاره به اینکه اوقات فراغت امسال با رویکرد اقتصاد مقاومتی شکل‌گرفته است، گفت: با وجود اعتراض‌های بیشمار دانش‌آموزان میانگین معدل امتحانات نهایی و درصد قبلی دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و با وجود اینکه میانگین معدل در سال گذشته 85/12 و درصد قبولی 86 و 8 دهم بوده اما امسال میانگین معدل 06/13 و درصد قبولی دانش‌آموزان 87 و 41 درصد بوده است که هر دو افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه هزار و 500 پایگاه اوقات فراغت در تابستان امسال فعال هستند و تعداد دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است، افزود: این برنامه‌ها 200 هزار دانش‌آموز را در 12 عرصه و 300 عنوان برنامه تحت پوشش قرار می‌دهد.
مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان خراسان رضوی با بیان اینکه از ظرفیت‌های درون‌سازمانی اداره استفاده‌های زیادی کردیم، تصریح کرد: 21 اردوگاه و 23 مرکز شاهد پژوهی، 46 پژوهش سرا، 92 کانون تربیتی و 66 دارالقرآن و امکانات درون مدرسه‌ای بیش از 10 هزار مدرسه در برنامه‌های اوقات فراغت استفاده شده است و در کنار آن 27 ظرفیت برون‌سازمانی شناسایی شد و دستگاه‌های مختلف را درگیر اوقات فراغت کردیم.
حسینی از درگیر کردن 60 مرکز مشاوره در برنامه‌های اوقات فراغت خبر داد و افزود: این مراکز با دو رویکرد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش مهارت‌های زندگی در برنامه‌های اوقات فراغت درگیر شده‌اند.
وی با بیان اینکه کارگاه‌هایی شامل کلاس‌های بورس و سرمایه، اقتصاد بانک و بیمه و آموزش خبرنگاران و مجری‌گری به دانش‌آموزان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: برای بچه‌های کار در بخش کشاورزی طرح مزرعه من و در بخش صنعت برنامه‌ها و کلاس‌هایی تدارک دیده‌ایم.
مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان خراسان رضوی از برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری خبر داد و خاطرنشان کرد: این مسابقات در بیش از 40 عنوان رشته برگزار می‌شود که در استان بیش از یک میلیون نفر رشته در بخش آموزشگاه‌ها شرکت کردند و در طول اوقات فراغت دستاوردهای دانش‌آموزان در رشته‌های سرود، نمایش و فیلم کوتاه در هفته نمایش دستاوردها در کانون فرهنگی به نمایش گذاشته می‌شود.
حسینی با اشاره به اینکه برنامه‌های اوقات فراغت با رویکرد اقلیمی و بومی، هویت بخشی و تنوع‌بخشی و افزایش جذابیت برگزار خواهد شد تصریح کرد: از اول امسال تاکنون 7 برنامه بزرگ ملی و در ایام تابستان 20 جشنواره مسابقه ملی و کشوری برگزار می‌شود که بیش از 60 درصد برنامه‌های آموزش‌وپرورش کشوری در خراسان رضوی است و این در سابقه آموزش‌وپرورش بی‌نظیر است.
وی 20 برنامه آموزش‌وپرورش را در تابستان نام برد و گفت: جشنواره الگوهای برتر تدریس تفکر و سبک زندگی، مسابقات قرآنی دانش‌آموزان کشوری، مسابقات قرآنی فرهنگیان، شورای دانش‌آموزی دختران، زائران رضوی، همایش قطبی کارشناسان مشاوره، گردهمایی خبرنگاران پانا، اردوی مربیان پیشتاز و فرزانه، اردوی دانش‌آموزان فرزانه، اردوی دانش‌آموزان پیشتاز، مرحله کشوری جشنواره و جوان خوارزمی، مرحله کشوری 14 دوره مسابقات علمی کاربردی، اختتامیه طرح و برنامه‌های ابتدایی، همایش جلوه‌گاه اثر و اندیشه کشوری، اردوی عشایر کشوری، منتخبین دانش‌آموزی، همایش سرگروه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای و کارو دانش سراسر کشور و جشنواره بازی‌های بومی و محلی و طناب زنی دانش‌آموزان که قرار است در سال 2017 به‌ صورت بین‌المللی برگزار شود از جمله برنامه‌های تابستان امسال است.
مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان خراسان رضوی از اردوی 95 دانش‌آموز کالج لندن به مشهد در اواخر مردادماه خبر داد و افزود: قرار است دانش‌آموزان کالج لندن در اواخر مردادماه به‌صورت اردویی به مشهد بیایند.
حسینی با اشاره به اینکه جشنواره نوجوان خوارزمی در استان خراسان برگزار می‌شود، افزود: جشنواره نوجوان خوارزمی به همت استان ایجادشده و دبیرخانه کشوری آن در استان است و امسال دومین دوره کشوری آن برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان شرکت‌کننده استان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 450 هزار نفر رشته دانش‌آموز خراسانی شرکت کردند که امسال به 750 هزار نفر افزایش یافته و تولیدات علمی هنری در 4 رشته ادبیات، پژوهش علمی، فعالیت‌های آزمایشگاهی و دست سازه‌ها، آثار بسیار خوبی طراحی‌شده است و خراسان رضوی در هر 4 رشته حائز مقام اول شده است.
مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان خراسان رضوی از افتتاح اولین دبستان فرهنگ کشور در سال آینده خبر داد و گفت: اولین دبستان فرهنگ کشور در 4 طبقه و با ظرفیت 600 دانش‌آموز با کمک خیر محترم آقای ثابت در 3 هزار و 800 متر زیربنا در منطقه نامجو، افتتاح می‌شود.
حسینی با اشاره به اینکه هنرستان بزرگ گردشگری کشور در حال احداث است، افزود: این هنرستان تاکنون با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در منطقه حرم در حال احداث است که فقط 800 هزار نفر ظرفیت خوابگاهی دارد و ظرفیت اقامتی زائران را هم دارد.
وی از افتتاح اولین مرکز رشد و کارآفرینی برای هنرجویان هنرستان‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: این مرکز در همین هفته در هنرستان شهید یوسفی باهدف پشتیبانی از تولید و تجاری کردن محصولات و هدایت و راهنمایی برای ورود به بازار شکل‌گرفته است و امیدواریم تا سال آینده در همه هنرستان‌های کشور شعبه بزند.
مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان خراسان رضوی همچنین از به‌کارگیری 2 هزار و 341 معلم جوان در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این معلمان کارآمد از اول مهر در مدارس استان مشغول می‌شوند که اکثر آن‌ها ورودی سال 91 دانشگاه فرهنگیان هستند و 201 نفر قبولی آزمون سال گذشته آموزش‌وپرورش کل هستند و در همین حال 4 هزار و 492 نفر شرایط بازنشستگی دارند.
حسینی در مورد افزایش شهریه‌های مدارس غیردولتی گفت: شهریه‌های مدارس غیردولتی 20 درصد نسبت به سال گذشته افزوده‌شده که این درصد سقف افزایش است و مدارس سمپاد هم می‌توانند 50 درصد شهریه مدارس غیردولتی ناحیه را بگیرند و مدارس شاهد 8 تا 12 درصد رشد شهریه دارند.
وی در مورد دانش‌آموزان اتباع خارجی افزود: امسال بیش از 5 هزار نفر که در گذشته ثبت‌نام نمی‌شدند، در مدارس فقط با معرفی‌نامه اداره اتباع ثبت‌نام شدند و در مذاکراتی با تولیت آستان قدس قرار است مجتمع سمپاد برای دانش‌آموزان مستعد اتباع خارجی ساخته شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com