0  |  0

تولید ناخالص داخلی در افق ۱۴۰۴ از محل فروش محصولات دانش‌بنیان به‌دست می‌آید

تولید ناخالص داخلی در افق ۱۴۰۴ از محل فروش محصولات دانش‌بنیان به‌دست می‌آید

علی وطنی در بیست و چهارمین نشست روسای بنیادهای نخبگان استانی که در تالار اجلاس مهمانسرای جهانگردی شهر ارومیه برگزار شد اظهار داشت: هم‌اکنون در حال فاصله‌گیری از دوران اقتصاد متکی بر نفت بوده و باید با استفاده از علم، خدمات علمی و تجارت اقتصاد جدیدی بنیان‌گذاری کرده تا اقتصاد از دانایی به دارایی ختم شود.
وی تصریح کرد: در افق 1404 باید تولید ناخالص داخلی از محل فروش محصولات دانش‌بنیان به‌دست آورده و سهم هر استان در این راستا 20 میلیارد دلار است و علاوه بر آن برای کل کشور رقمی بالغ بر 600 میلیارد دلار برآورد شده و باید نقش به‌سزای نخبگان را در این زمینه قدر دانست و نخبگان نیز بیش از پیش تلاش خود را به‌کار گیرند.
وطنی بیان کرد: باید کسانی را که قصد خروج از کشور را دارند متقاعد کرده و آنها را حفظ کرد چون دلیل ترک آنان را می‌توان عدم رفاه کامل دانست بنابراین مسئولان مربوطه باید بیش از پیش به رفاه و آسایش نخبگان توجه کنند.
معاون توسعه فناوری ریاست جمهوری کشور گفت: بی‌شک جامعه دانشگاهی و علمی باید بیش از پیش در پیش‌بینی و رفع نیازهای جامعه گام موثر بردارد چون اگر کسی بتواند علم خود را پایدار کرده و آن را به تجارت تبدیل کند رضایت کافی از خود و تلاش خویش را خواهد داشت.
وی تصریح کرد: باید وسعت شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح کشور افزایش یافته و در هر استان ظرفیت‌سازی لازم انجام شود چون از این طریق و به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان اشتغال‌زایی کرد و تقاضاهای هر منطقه را متناسب با تمامی شرایط برآورده کرد.
وطنی اظهار داشت: در سال 93 تولید و فروش شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک فناوری پردیس حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان بود و این یک حرکت منسجمی است که باید در کل کشور صورت گیرد و علاوه بر آن سایر مسئولان نیز باید تلاش کنند از این قافله عقب نمانند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com