0  |  0

سازمان کارآفرینی در گلستان تشکیل می شود

سازمان کارآفرینی در گلستان تشکیل می شود

سید محمد دادر گفت: از سال ۸۵ تا کنون۱۰ دوره جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر در استان گلستان برگزار شده که امسال یازدهمین دوره آن برگزار می شود.
رئیس کانون کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تشکیل کانون های کار آفرین استان را یکی از مهمترین دستاوردهای این جشنواره عنوان کرد و گفت: طی یک سالی که از تاسیس این کانون می گذرد ۱۰۰ نفر به عضویت کانون کارآفرینان درآمده اند و ما بعد از تشکیل کانون به دنبال تشکیل سازمان کارآفرینان هستیم.
دادر تصریح کرد: در طول این ۱۰ دوره در بین ۳۰ استان کشور تعداد سه هزار کار آفرین برتر استانی و ۱۲۰ کار آفرین برتر ملی انتخاب شده است.
وی از برگزاری جشنواره ملی کارآفرینی در آذر ماه سال جاری خبر داد و افزود: هر ساله اواخر آبان ماه به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی جشنواره کارآفرینان برتر استان برگزار می شود و امسال نیز با برنامه ریزی های انجام شده جشنواره استانی در هفته آخر آبان ماه برگزار می شود.
رئیس کانون کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری را از اهداف این جشنواره عنوان کرد و گفت: شناسایی کارآفرینان در سراسر کشور، انتخاب و معرفی آنان به آحاد جامعه خصوصا جوانان به عنوان الگو، هم افزایی و مشارکت کارآفرینان در توسعه کشور، حمایت معنوی از کارآفرینان برای ایجاد کسب و کار جدید، رشد اعتماد به نفس و خود باوری در جوانان، ایجاد فضای تعامل و همکاری در میان فعالان عرصه های مختلف اقتصادی مانند کشاورزی، صنعت و خدمات از دیگر اهداف این جشنواره محسوب می شود.
دادرافزود: کلیه کارآفرینان و کار فرمایان می توانند تا ۱۵ مرداد ماه سال جاری با مراجعه به سامانه مربوطه اطلاعات خود را تکمیل کنند.
وی با بیان اینکه تا کنون ۹۵ کارآفرین در این سامانه ثبت نام کرده اند، یادآور شد: در سال ۹۴، تعداد ۲۰۰ نفر در سامانه ثبت نام کردند که ا بین آن ها ۹ نفر به عنوان کار آفرین برتر شناخته شدند.
کارشناس اداره هدایت نیروی کار و کاریابی و مشاغل خانگی گلستان در ادامه گفت: در بحث مشاغل خانگی ۳۴۰ رشته در سامانه مشاغل خانگی ثبت شده است و متقاضیان می توانند در سامانه مربوط به همین نام در سه بخش مستقل، تحت پوشش و پشتیبان ثبت نام کنند.
محمدرضا حسن پور افزود: به افرادی که در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام می کنند تسهیلات پنج میلیون تومانی با سود چهار درصد پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه در سال ۹۴، تعداد ۳۶۹ نفر تسهیلات دریافت کرده اند، تصریح کرد: در سال ۹۵ حدود ۷۲ نفر تاکنون به بانک ها برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com