0  |  1

سود کم و تولید با کیفیت عامل موفقیت است

سود کم و تولید با کیفیت عامل موفقیت است

آمنه عسگریان که دارای دیپلم فنی و حرفه ای است با حمایت بسیج سازندگی توانسته در کارگاه کوچک 15 متری خود 5 نفر را به صورت مستقیم مشغول به کار کند .
این بانوی رامسری گفت : طی شش سال فعالیت در بخش دوخت کیف های چرمی در منطقه با وجود همه مشکلات ، کالاهایی در این کارگاه تولید کنم که مورد توجه علاقه مندان شهرهای بزرگ کشور قرار گیرد.
این بانوی کارآفرین افزود: در حال حاضر تولیدات این کارگاه کوچک در شهرهای رشت ، تهران ، کیش ، تنکابن و رامسر به فروش می رسد ضمن اینکه در کنار تولیدات چرم به دختران و زنان علاقه مند به این حرفه سنتی نیز آموزش می دهم .
عسگریان افزود: تاکنون توانسته ام 15 بانوی علاقه مند به این رشته هنری را آموزش دهم تا آنان بتوانند با تولیدات خودشان به اقتصاد خود و خانوده کمک کنند.
وی در خصوص میزان هزینه اولیه برای راه اندازی این کارگاه گفت : با حدود 20 میلیون ریال سرمایه اولیه فعالیت خود را شروع کردم و در حال حاضر امروز با توجه به سفارش کار، بین 3 تا 7 نفر در کارگاه و خانه مشغول کار هستند و سرمایه اولیه به 200 میلیون ریال افزایش پیدا کرده است
به گفته وی، با همین کارگاه کوچک سالانه بطور میانگین حدود 300 میلیون ریال درآمد دارم که قصد دارم تولیدات این کارگاه را به نام خود به عنوان یک برند به ثبت برسانم.
وی با اشاره به دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی(مهراقتصاد) بسیج سازندگی رامسر افزود: هزینه های لازم برای فعالیت در این زمینه زیاد است که به عنوان یک اثر هنری دستی، مشتریان خاص خود را دارد و باید در زمینه بازاریابی نیز تلاش فراوانی صورت گیرد.
عسگریان تصریح کرد: هرچند برای تولید خود مشتریان خاص خود را داریم ولی با حمایت و پشتیبانی مسئولان و با حضور در نمایشگاه ها در جهت افرایش فروش تولید گام برداریم.
وی با اشاره به تولیدات این کارگاه گفت: در حال حاضر انواع محصولات چرمی دست دوز شامل کیف ، کمربند، کوله و دستبند با کیفیت بالا در این کارگاه تولید می شود و با توجه به سود کم و کیفیت محصولات این کارگاه توسط قشر های مختلف مردم خریداری می شود.
به گفته وی، سود کم کیفیت بالای کالاهای تولیدی چرم های دست دوز در این کارگاه کوچک عامل موفقیت در این سال ها بوده است.
این کارآفرین رامسر در خصوص برنامه های آینده این کارگاه نیز گفت: برنامه ریزی برای توسعه کارگاه و تنوع تولیدات از اولویت های کاری آینده است و در نظر دارم با تهیه چرخ های صنعتی بتوانیم با نظر گرفتن سلیقه مشتریان تولیدات را به روز کنیم.
وی خواستار توجه بیشتر مسئولان در حمایت بیش از پیش فعالان حوزه اقتصاد مقاومتی شد و گفت: با فراهم کردن شرایط لازم می توانیم از ظرفیت های خوب بانوان به ویژه در بخش هنر دستی بهره لازم را برد و منبع درآمدی را برای بانوان سرپرست خانوار و بد سرپرست ایجاد کرد.
ایرانیان از اولین وقدیمی ترین تولید کنندگان چرم در جهان هستند. آثار باستانی به جا مانده از دوران قبل از میلاد نشان دهنده این است که ایرانیان از حدود 1500 سال قبل از میلاد از پوست برای تهیه لباس، کفش و جنگ افزار استفاده می کردند ولی از 550 سال قبل از میلاد بود که از چرم برای لباس و زره نیز استفاده کردند
نخستین کارخانه چرم سازی ایران در سال 1308 ش در شهر تبریز بنا شد و پس از آن در همدان، تهران، اصفهان و برخی شهرهای دیگر نیز کارخانه هایی تاسیس شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com