0  |  0

حمایت از کارآفرینان در نخستین مرکز رشد حوزه رفاه اجتماعی کشور

حمایت از کارآفرینان در نخستین مرکز رشد حوزه رفاه اجتماعی کشور

دکتر وحیده نگین  به مناسبت هفته بهزیستی و تامین اجتماعی، گفت: این مرکز نخستین و بزرگترین رویداد در حوزه کارآفرینی اجتماعی است که با هدف ایجاد محلی برای بیان ایده های خلاقانه و نیزآموزش های مورد نیاز صاحبان ایده برای اجرایی شدن ایده شان راه اندازی می شود.
وی افزود: راه اندازی این مرکز فرصتی خواهد بود تا کلیه افرادی که در حوزه خدمات اجتماعی صاحب نظر و دارای ایده های خلاقانه برای ارتقای بهره وری ارایه خدمات در حوزه رفاه اجتماعی هستند، توانمندی های خود را به معرض نمایش بگذارند.
رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی با تاکید بر این که انتظار می رود کلیه سازمان های حوزه اجتماعی و مردم نهاد حمایت های لازم را از ایده های برتر مرکز رشد خوشه های فناوری این موسسه به عمل آورند، تصریح کرد: مرکز رشد خوشه های فناوری به بروز خلاقیت ها و در نتیجه زمینه ساز کارآفرینی در حوزه رفاه اجتماعی منجر می شود.
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد، این مرکز رشد با رویکرد استقبال و حمایت از کارآفرینان خلاق و صاحبان ایده در حوزه رفاه اجتماعی، راه اندازی می شود. این مرکز می تواند میزبان گستره وسیعی از خدمات و صنایع از جمله: خدمات بهزیستی، تامین اجتماعی، صنایع فناوری بنیان، نرم افزاری، تجارت الکترونیکی، زیستی، هنری، تولیدی، گردشگری و رسانه ای باشد.
نگین در ادامه به برخی از اقدام های موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی در سال جاری در چارچوب رسالت سازمانی موسسه، اشاره کرد و گفت: علاوه بر برگزاری دوره های موجود که از مهم ترین آنها می توان به تربیت مربی پیش دبستانی؛ مددکاری اجتماعی؛ اصلاح و تربیت؛ خدمات سلامت؛ تربیت مربی کودکان کم توان ذهنی و ... اشاره کرد، می توان موفقیت موسسه را در تدوین، تصویب و دریافت مجوز برگزاری دوره های کارشناسی ناپیوسته مدیریت رفاه اجتماعی ، کارشناسی ناپیوسته توانبخشی افراد کم توان ذهنی، کاردانی تربیت مربی کودکان کم شنوا و ناشنوا از دانشگاه جامع علمی کاربردی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای مهر ماه سال جاری عنوان کرد.
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با بیان این که دوره های کارشناسی ناپیوسته حقوق کار و تامین اجتماعی، کاردانی توانبخشی مبتنی بر جامعه نیز در مراحل پایانی تصویب هستند، ابراز امیدواری کرد در بهمن ماه سال 1395 اقدام به پذیرش دانشجو در این دوره ها شود.
نگین هدف از راه اندازی این دوره ها را تربیت نیروهای متخصص در جهت رفع نیازهای حوزه رفاه اجتماعی کشور و سازمان های تخصصی این حوزه با رویکرد تولید و توسعه دانش رفاه اجتماعی و مهارت آموزی متناسب با نیاز جامعه ایران در حال و آینده عنوان کرد.
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه اقدام های موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی را در راستای اجرایی کردن مفاد تفاهمنامه با سازمان نهضت سواد آموزی به منظور بهره گیری از ظرفیت های موسسه در دستیابی به اهداف و برنامه های سوادآموزی تشریح کرد.
نگین می گوید، این تفاهم نامه با هدف ترویج فرهنگ مطالعه، کتابخوانی و تلاش در جهت تثبیت آموخته های نوسوادان و همچنین ترویج و ساماندهی آموزش های
مهارتی موردنیاز جامعه هدف، منعقد شده است.
به گفته وی، انجام پژوهش های کاربردی، توسعه ای ویژه کم سوادان و نوسوادان در قالب طرح های آموزشی براساس محورهای همکاری مشترک، از دیگر اهداف انعقاد این تفاهمنامه است.
نگین تالیف کتاب برای طرح مراکز یادگیری محلی را نخستین و مهم ترین اقدام در راستای عمل به مفاد تفاهمنامه با سازمان نهضت سواد آموزی عنوان کرد و گفت: موسسه در قالب این طرح در حال تدوین و تالیف 40 عنوان کتاب برای مدرسان و مربیان نهضت سواد آموزی (در سطوح تحصیلی کارشناسی و بالاتر) است.
وی هدف این طرح را افزایش مهارت های کم سوادان و نوسوادان در سه سطح مهارت های زندگی، مهارت های اجتماعی و حقوق شهروندی عنوان کرد که در مجموع در 200 ساعت برنامه آموزشی به کم سوادان و نوسوادان انتقال خواهد یافت.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com