0  |  0

مرکز رشد دانشگاه ایلام؛ فرصتی برای شکوفایی ایده‌های خلاقانه

مرکز رشد دانشگاه ایلام؛ فرصتی برای شکوفایی ایده‌های خلاقانه

دکتر «رضا یگانه» در خصوص فعالیت‌های این مرکز و نقش آن در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: رسالت مرکز رشد، تحقق آرمان‌های اقتصاد مقاومتی و پرورش ایده‌های خلاق و شرکت‌های کوچک و متوسط فناوری در رونق اقتصادی، توسعه فناوری و به تبع کارآفرینی است.
یگانه با اشاره به اینکه مرکز رشد دانشگاه ایلام در سال 88 شروع به کار کرده است، افزود: ایجاد مراکز رشد دانشگاهی به عنوان یکی از مهمترین گام‌های دانشگاه‌ها برای تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین تلقی می‌شود.
رییس مرکز رشد دانشگاه ایلام با بیان اینکه در بیشتر دانشگاه‌های موفق جهان، تولید درآمد پس از آموزش و پژوهش، به عنوان سومین نقش دانشگاه‌ها معرفی می‌شود، اضافه کرد: بر این اساس در برنامه‌های توسعه مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه با ارائه خدمات حمایتی از ایده پردازان در راستای ایجاد و توسعه حرفه‌های مبتنی بر دانش و فن پشتیبانی می‌کند تادر قالب واحدهای نوپای اقتصادی به محصول برسند.
وی ادامه داد: تمامی اساتید و دانشجویان رشته‌های موجود در دانشکده‌های دانشگاه، قابلیت راه‌اندازی کسب و کار مخصوص به خود در مرکز رشد دانشگاه را دارند.
یگانه با بیان اینکه مرکز رشد دانشگاه در گام اول از صاحبان ایده در قالب هسته فناور و سپس واحد فناور حمایت می‌کند، عنوان کرد: حمایت‌های صورت گرفته نیز می‌تواند در قالب ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه، تامین دفتر کار یا آزمایشگاه مورد نیاز و یا حتی مشاوره‌های حقوقی و بازار باشد.
رییس مرکز رشد دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه 30 واحد فناور در این مرکز مستقر هستند، خاطرنشان کرد: این مرکز رشد در هر زمینه‌ای مخصوصا کشاورزی، آی سی تی، فنی مهندسی، و تولید نهال و گیاهان دارویی واحد فناور دارد که در حوزه کشاورزی بیشتر در زمینه آب و خاک فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: افرادی می‌توانند در مرکز رشد دانشگاه ایلام به عنوان واحد فناور مستقر شوند که دارای یک ایده محوری دانش بنیان باشند که پشت سر آن یک محصول قابل عرضه به بازار وجود داشته باشد.
یگانه تصریح کرد: در حال حاضر شرایط پذیرش تنها مختص به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه نیست، البته اولویت با اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه است اما از هر ایده ای که قابلیت تجاری سازی دارد استقبال می‌کنیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام، تأکید کرد: هر نوع ایده خلاقانه‌ای که بتوان آن را تبدیل به ثروت کرد در این مرکز مورد حمایت قرار می‌گیرد تا برای رسیدن به توسعه و رونق اقتصادی در مسیر دستیابی به فناوری بومی قرار بگیریم.
رئیس مرکز رشد دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه واحدهای فناور دانشگاه ایلام، هنوز به مرحله پیش رشد و رشد نرسیده اند، یادآورشد: یکی از مشکلاتی که واحدهای فناور را با چالش مواجه می‌کند نگاه تسهیلاتی و صرفا مادی آنان به مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری است، که اگر این نگاه تغییر پیدا کند و با عنوان یک واحد فناور در پی ایجاد شغل و کارآفرینی و دست یابی به تولید نهایی باشند مطمئنا با سعه صدر بیشتری مراحل رشد را طی کرده و به مقصد نهایی نائل خواهند شد.
وی به صنعتی نبودن استان ایلام اشاره و گفت: حمایت از ایده‌های خلاقانه و ثروت سازو ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان ضرورتی است که در استان به شدت قابل لمس است زیرا حمایت از شرکت‌های نوپا در رسیدن به تولید و فروش و همچنین دستگیری از شرکت‌هایی که در سطح استان به دلیل اعتبارات و کمبود بودجه در مرحله ورشکستگی و تعطیلی قرار دارند اقداماتی است که می‌توان در جهت رونق اقتصادی استان از آنها استفاده کرد

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com