0  |  0

کارآفرین بوشهری اشتغال ۷۰ روستایی را فراهم کرد

کارآفرین بوشهری اشتغال ۷۰ روستایی را فراهم کرد

کارآفرینی فرایندی است که در آن ایده‌های بدیع و مناسب برای بهره‌برداری از فرصت‌ها، منابع موجود شناسایی و پیاده سازی می‌شود.
یکی از مدرسان دانشگاه خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه کارآفرینی یکی از دوبال خلاقیت و نوآوری است اظهار داشت: کارآفرینی به دو شاخه اساسی و مهم تقسیم می‌شود که یکی از آنها بحث خلاقیت و نوآوری در کارآفرینی است که شرط لازم ولی نه کافی برای کارآفرینی محسوب می‌شود.
خداکرم سلیمی با بیان اینکه خلاقیت در کارآفرینی نقش مهم و ممتازی دارد تصریح کرد: کارآفرین موفق باید بتواند ایده‎های جدید تولید کند و افکار خلاقانه خود را در عرصه بازار به نمایش بگذارد و از آنها استفاده کند.
کارآفرین بوشهری که توانسته با سرمایه شخصی اشتغال و تولید راه‌اندازی کند گفت: با توانمندی که در خود سراغ داشتم در نمازخانه آموزش و پرورش روستای بویری شبانکاره دشتستان موفق به راه‌اندازی کارگاه تولیدی شدم که بانوان این روستا استقبال بی نظیری از آن کردند.
مرضیه عمادی با بیان اینکه در زمینه تولید پوشاک فعالیت می‌کند تصریح کرد: چون از قبل در زمینه خیاطی فعالیت می‌کردم توانستم با هزینه شخصی با تهیه چند چرخ خیاطی کارگاهی در نمازخانه آموزش و پرورش بویری ایجاد کنم.
70 زن روستایی مشغول به کار شدند
وی با بیان اینکه در مدت کوتاهی توانستم 70 زن روستایی به این شغل علاقمند کنم افزود: روستائیان از فراگیری آموزش‌های لازم به صورت رایگان در این کارگاه مشغول به کار می‌شوند.
کارآفرین بوشهری با بیان اینکه ظرفیت جذب تمام زنان روستایی در منطقه و حتی روستاهای هم‌جوار در کارگاه تولیدی خیاطی دارم خاطر نشان کرد: لباس‌های درخواستی مدارس، خانواده‌ها، کارگاه‌های صنعتی، تولیدی در کارگاه بویری تولید می‌شود که این مهم سبب شده که مردم منطقه از روی آوردن به لباس‌های خارجی پرهیز کنند.
نانو کردن لباس‌های تولیدی یکی از مزیت‌های کارگاه تولیدی بویری است
عمادی از راه‌اندازی تولید لباس‌های نانویی خبرداد و گفت: نانو کردن لباس‌های تولیدی یکی از مزیت‌های کارگاه تولیدی بویری است که این مهم لباس‌ها را ضد باکتری با قابلیت 70 بار شست‌وشو بدون هیچ لکی می‌کند.
وی تصریح کرد: در کارگاه یاد شده فرم‌های مراکز فنی و حرفه‌ای، کارگاه‌های صنعتی، لباس‌های پزشکی، پوشاک دانش‌آموزان و دیگر موارد تولید می‌شود که وضعیت معیشتی زنان این روستا را متحول کرده است.
عمادی با تاکید بر حمایت از این کارگاه تولیدی خواستار دریافت تسهیلات ارزان قیمت شد و گفت: زمینی به مساحت یک‌هزار متر مربع در روستا تهیه شده که با تامین اعتبارات لازم می‌توان کارگاه تولیدی یاد شده را گسترش داد و نمایشگاهی برای فروش محصولات راه‌اندازی کرد.
معاون صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه حمایت از طرح‌های کارآفرینی و اشتغالزایی کارآفرینان از اولویت‌های این صندوق است، اظهار داشت: طرح‌های کارآفرینانه که منجر به ایجاد اشتغال مولد و پایدار شوند مورد حمایت قرار می‌گیرد.
45 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در استان بوشهر پرداخت شد
محمدصادق حاجیانی با بیان اینکه در 4 ماه نخست امسال 45 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است، افزود: این میزان تسهیلات به 425 طرح کارآفرینی پرداخت شده که روند پرداخت تسهیلات یاد شده ادامه دارد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از ایده‌های کارآفرینی منجر به کسب و کارهای خرد و کوچک شده و ضمن بهره‌وری، اشتغالزایی قابل توجهی به دنبال داشته است.
معاون صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر تاکید کرد: کسب و کارهای خانگی، طرح‌های خود اشتغالی و کارآفرینانه در اولویت اعطای تسهیلات صندوق قرار دارند.
حاجیانی با تاکید بر حمایت از مشاغل روستایی و تولیدات روستائیان افزود: صندوق کارآفرینی امید در راستای سیاست‌های جدید خود از کارآفرینان روستایی که منجر به اشتغال و تولید شود حمایت می‌کند.
طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی از تسهیلات صندوق کارآفرینی بهره‌مند می‌شوند
وی از اختصاص تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به واحدهای تولیدی ایجادی در روستاها خبر داد و گفت: طرح‌های روستایی دارای مزیت اشتغال می‌توانند از تسهیلات صندوق بهره‌مند شوند که میزان پرداخت و نحوه اعطای تسهیلات بسته به مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها است.
با توجه به نقش مهم طرح‌های کارآفرینی در تولید و ایجاد اشتغال در نقاط محروم و روستایی در این راستا لازم است حمایت‌های همه جانبه برای فعال‌تر شدن این نوع فعالیت‌ها برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری مورد توجه قرار بگیرد.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com