0  |  0

آمادگی پرداخت 470 میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان مازندرانی

آمادگی پرداخت 470 میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان مازندرانی

ربیع فلاح جلودار در آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی بانوان مازندران در محل دائمی نمایشگاه بین المللی قائم شهر، با تاکید بر کسب مهارت‌آموزی در بین جوانان اظهار کرد: با وجود کمبود اعتبارات، تلاش زیادی برای آموزش مهارت‌های شغلی در استان انجام گرفت.
وی افزود: مدرک‌گرایی، معضل بیکاری را در پی دارد و نتیجه آن مراجعه هر روزه تعداد زیادی از جوانان به دستگاه‌های اداری و یافتن شغل های دولتی است.
استاندار مازندران تاکید کرد: باید تفکر شایستگی مشاغل کارگاهی در جامعه نهادینه و فعالیت در کارگاه‌های تولیدی فرهنگ‌سازی شود.
فلاح تصریح کرد: ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری باید از مدارس آغاز شود و با تقویت هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای اشتغالزایی ایجاد کرد.
استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در استان مازندران ۴۵ درصد دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش مشغول تحصیل هستند که این نشان دهنده آگاهی و سطح فکری بالای دانش آموزان است.
وی با تاکید بر ایجاد روش‌های پژوهش‌محور در دانشگاه‌ها افزود: برای اجرای اقتصاد مقاومتی و دست‌یابی به توسعه، باید دانشگاه‌ها علاوه بر آموزش‌محور شدن به سمت کارآفرینی و مهارت‌آموزی سوق داده شوند.
وی به وجود ۹۰۰ واحد خصوصی و ۲۲۰ واحد دولتی فنی و حرفه‌ای ‌در استان اشاره کرد و افزود: به افرادی که در کلاس‌های مهارت‌ آموزی فنی و حرفه‌ای شرکت کند تسهیلاتی با بهره پایین اعطا می‌شود.
فلاح جلودار خاطرنشان کرد: امسال در استان مازندران حدود ۴۷۰ میلیارد تومان بودجه برای ارائه تسهیلات به افراد کارآفرین اختصاص یافت که از این طریق حدود ۲۳ درصد به ظرفیت شغلی استان اضافه می شود.
وی تأکید کرد: بانک ها وظیفه پیگیری بخشنامه‌های دولت و بانک مرکزی را دارند و باید ظرف یک‌ماه تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com