0  |  0

خروج از کار فردی و ترویج کار گروهی در راستای رونق کسب و کار

خروج از کار فردی و ترویج کار گروهی در راستای رونق کسب و کار

محمد علی ثابت قدم شهردار رشت، همایش بزرگ کارآفرینی و مفهوم کسب وکار با رویکرد کارآفرینی در شهر خلاق رشت اظهار کرد: آنچه که کمک رسان شهروندان در حوزه کسب وکار خواهد بود خروج از کارفردی و ترویج کارگروهی است.
وی با اشاره به منابع طبیعی غنی دراستان خاطرنشان کرد: کارآفرین باید حداکثر استفاده را از حداقل منابع داشته باشد.
شهردار رشت افزود: طی هشت ماه گذشته مجموعه مدیریت شهری رشت با همت و تلاش شهروندان محترم واستمداد از استعدادهای ذاتی استان،با ایجاد اشتغال برای 2 هارو 500نفر در راستای استقرار بازارهای محلی گامی مهم در تولید توسعه برمبنای داشته های استان برداشته است.
ثابت قدم با تاکید بر پتانسیل های کشاورزی و خدماتی موجود در استان تصریح کرد: آنچه که در ایجاد شهر خلاق تاثیر دارد استفاده حداکثری از مزارع است و براین اساس شهر رشت به عنوان تنها شهر خلاق خوراک شناسی با توجه به پتانسیل های موجود استان گیلان در یونسکو معرفی و ثبت شد.
شهردار رشت نقش زنان را در توسعه کسب و کار استان بسیار پر رنگ ارزیابی کرد و گفت: مجموعه مدیریت شهری به خود می بالد که ۲۰ درصد کرسی مدیریت شهری شهر رشت توسط بانوان اداره می شود.
مدیرکل فنی حرفه ای استان گیلان دربخش دیگری از این همایش با اشاره به روز ملی کارآفرینی اظهار کرد: بحث کارافرینی یکی از نیازهای به روز توسعه کشور است .
مهندس عطایی پور مدیرکل فنی حرفه ایی استان گیلان با تاکید بر ضرورت آموزش مهارت فنی و حرفه ای خاطرنشان کرد: آموزش فنی وحرفه ای کشور وابسته به سازمان آموزشهای بین المللی کشور است و هرساله در یکی از کشورهای عضو مسابقه جهانی مهارت در ۳۱ رشته برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری همایش های کسب و کار و مسابقات را شناساندن چهره های موفق به جوانان برشمرد وگفت: کارافرین فردی است که نگاهی ویژه به جامعه داشته باشد.
مدیر مرکز مطالعات استراتژیک دانشگاه تهران در سخنانی استان گیلان را دارای مردمانی نجیب، غیرتمند و قانع دانست و اظهار کرد: استان گیلان به لحاظ داشتن فرهیختگانی چون میرزاکوچک خان جنگلی دکترحسابی و پروفسور سمیعی باعث افتخار ایران و ایرانیان است.
پروفسور علیرضا یوسفی کارآفرینان را انسانهایی خلاق برشمرد و گفت: آدم خلاق هیچ وقت از زمین خوردن خود ناامید نمی شود.
دکتر یوسفی افزود: زندگی انسان از دو بخش عادت و خلاقیت تشکیل شده وانسانهای بزرگ همواره در زندگی خود خلاقیت ایجاد می کنند.
وی ایده پردازی, پشتکار, داشتن نگاهی بلند به مسائل , داشتن ارتباطات , اعتماد به نفس, وقدرت ایجاد خلق فرصت را از ویژگی های یک کارآفرین موفق برشمرد و تصریح کرد: نزدیکی به آب ومرکز کشور دو خصوصیت بارز استانهای موفق در در امر کسب وکار است که خوشبختانه گیلان از این هردو مزیت برخورداراست.
در این همایش علاوه بر تقدیر از کارافرینان موفق از دکتر ثابت قدم شهردار رشت به عنوان مدیر موفق و کار آفرین شهری با اهداء تندیس و لوح تقدیر قدردانی شد. 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com