0  |  0

طرح پرورش مادران کارآفرین توسط فنی و حرفه ای قزوین اجرا می شود

طرح پرورش مادران کارآفرین توسط فنی و حرفه ای قزوین اجرا می شود

منصور جلیلوند در دیدار با فریدون همتی استاندار قزوین که به مناسبت گرامیداشت هفته مهارت (3تا 9 مرداد) در استانداری برگزار شد، افزود: این طرح با هدف آموزش مهارت به کودکان توسط مادرانی که در یک رشته فنی و حرفه ای آموزش های لازم را فرا دیده اند، پیگیری می شود.
وی با بیان اینکه برای ترویج و نهادینه ساختن فرهنگ مهارت در سطح جامعه باید آنرا از کودکی به افراد آموزش داد، اضافه کرد: طرح پرورش مادران کارآفرین می تواند به تحقق این هدف کمک کند.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای قزوین همچنین گفت: سالیانه 80 هزار نفر ساعت از دوره های آموزشی این اداره کل باید به دوره های پرورش مادران کارآفرین اختصاص یاید.
وی در ادامه از عقد تفاهم نامه میان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای قزوین با دستگاه های مختلف اجرایی و دانشگاه های مختلف استان در راستای تقویت مهارت بین جامعه هدف خبر داد و افزود: در همین راستا طی سال جاری با بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، پارک علم و فناوری و بسیج سازندگی تفاهم نامه منعقد کرده ایم.
جلیلوند با اشاره به وجود یازده مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای با برخورداری از 72 کارگاه که دوره های آموزشی را به شکل رایگان به متقاضیان عرضه می کنند، افزود: بخش دیگری از آموزش های فنی و حرفه ای به شکل غیرسیار و در مراکز جوار دانشگاهی، صنایع و صنوف، زندان ها و پادگان ها و مناطق روستایی به علاقه مندان و افراد جویای کار و مهارت ارائه می شود.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای قزوین، توانمندسازی دانشجویان و روستائیان را از اولویت های این این دستگاه عنوان کرد و اظهار داشت: بیشتر آموزش های خود را با هدف ایجاد مهارت در افراد آماده کار بر روی این دو قشر متمرکز کرده ایم.
وی، آموزش نیروهای کار شاغل در بخش صنعت را نیز جزو برنامه های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای عنوان کرد و اظهار داشت: در همین رابطه با همکاری با شرکت شهرک های صنعتی استان، با 15 واحد تولیدی به زودی برای ارائه آموزش های مورد نیاز فنی به کارکنان آنها قرارداد منعقد می کنیم.
جلیلوند در ادامه خواستار کمک مدیریت ارشد استان برای تکمیل ساختمان مرکز سنجش فنی و حرفه ای قزوین شد و اظهار داشت: تکمیل این طرح به 15 میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.
وی در پایان خواستار کمک به آموزشگاه های بخش خصوصی فنی و حرفه ای با هدف توانمندسازی آنها در قالب ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت شد.
در این نشست جمعی از کارمندان و کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مسائل و مشکلات خود را با استاندار در میان گذاشتند.
استان قزوین دارای یازده مرکز دولتی و ثابت آموزش فنی و حرفه ای و 202 آموزشگاه خصوصی است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com