0  |  0

صادرات 2 میلیون و 800 هزار دلاری محصولات دانش‌بنیان به 4 کشور

صادرات 2 میلیون و 800 هزار دلاری محصولات دانش‌بنیان به 4 کشور

سرپرست پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه از صادرات محصولات دانش‌بنیان این پارک به چهار کشور خبر داد و گفت: میزان صادرات این پارک در سال گذشته بیش از 2 میلیون دلار بوده است.
معصومه خان‌احمدی با اشاره به فعالیت‌های این پارک فناوری در زمینه توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان تولید شده، اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های انجام شده در این پارک تقویت دفتر تجاری سازی و بازاریابی است که این دفتر در قالب چندین دپارتمان اقدامات مناسبی را در این زمینه اجرایی کرده است.
وی دپارتمان آموزش را یکی از بخش‌های این دفتر نام برد و خاطرنشان کرد: در این دپارتمان آموزش‌هایی در زمینه برندینگ و توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان ارائه می‌شود.
خان احمدی تدوین استانداردها برای تولید محصولات مبتنی بر دانش را از دیگر اقدامات این پارک ذکر کرد و ادامه داد: در این راستا با همکاری اداره استاندارد به تدوین استانداردهایی برای تولید محصولات دانش‌بنیان که دانش آنها در کشور وجود ندارد، اقدام کردیم.
وی اخذ استاندارد جهت محصولات صادراتی برای کشورهای هدف را از دیگر اقدامات پارک فناوری کرمانشاه در راستای توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان عنوان کرد و یادآور شد: کشورهای هدف ما بازارهای کشور عراق است.
سرپرست پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه اضافه کرد: علاوه بر آن نسبت به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این پارک در زمینه طراحی صنعتی و کیفی‌سازی محصولات اقدام شده است تا از این طریق صاحبان محصولات بتوانند در بازارهای داخلی و بین‌المللی مزیت رقابت پذیری خود را حفظ کنند.
خان احمدی با تاکید بر ضرورت توسعه بازار محصولات دانش‌نبیان داخلی خاطرنشان کرد: برای این منظور نشست‌هایی با حضور سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دانش بنیان برگزار کردیم، با برگزاری این نشست‌ها موفق به عقد قراردادهایی برای فروش محصولات دانش‌بنیان شدیم، ضمن آنکه قراردادهایی در زمینه جذب سرمایه‌گذاری منعقد شد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 298 شرکت تحت حمایت پارک فعالیت می‌کنند، گفت: این شرکت‌ها در سال گذشته بالغ بر 470 میلیارد ریال فروش محصول و خدمات و حدود 2 میلیون و 800 هزار دلار صادرات داشته‌اند.
خان احمدی صادرات محصولات این پارک را به کشورهای عراق، کانادا، افغانستان و کره جنوبی دانست و این محصولات شامل انواع سیستم‌های تولید پلاسما، نرم افزار و ادوات کشاورزی دانست.
وی از تلاش این پارک برای راه‌اندازی مرکز شتابدهی در این پارک فناوری خبر داد و اظهار کرد: مقدمات و زیر ساخت‌های ایجاد این مرکز فراهم شده است و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com