0  |  0

بهره‌مندی افراد کلیدی فعال شرکت‌های دانش‌بنیان از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی

بهره‌مندی افراد کلیدی فعال شرکت‌های دانش‌بنیان از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی

سرپرست امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آخرین آمار افرادی که از تسهیلات نظام وظیفه برای فعالیت در شرکت های دانش بنیان برخوردار شده اند را اعلام کرد.ایشان با بیان این‌که حمایت از توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان مهمترین فعالیت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین حمایت‌های تمهید شده، ارائه تسهیلات نظام وظیفه تخصصی به افراد کلیدی و فعال در شرکت‌های دانش بنیان است.
وی با بیان این‌که برنامه‌ حمایتی از سربازان برای فعالیت در شرکت های دانش بنیان اجرایی شده است، عنوان کرد: به دلیل اینکه عدم فعالیت فردی که باید سربازی خود را بگذراند باعث افت فعالیت شرکت دانش بنیان می شود، از این رو در صدد  برآمدیم تا تسهیلاتی را به این افراد ارائه دهیم که بتوانند همزمان با گذراندن دوره سربازی در شرکت دانش بنیان خود فعالیت کنند.
صاحبکار با اشاره به تحقق تسهیلات نظام وظیف نخبگان برای کار در شرکت‌های دانش بنیان، بیان کرد: طی چند سال گذشته شرایط انجام خدمت وظیفه تخصصی برای افراد تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان (مانند برگزیدگان المپیادها، برگزیدگان کنکور و ...) فراهم شده بود و این افراد، پس از گذراندن دوره آموزش سربازی، الزامی به حضور تمام وقت در پادگان‌ها نداشته باشند و با اجرای موفق یک پروژه تحقیقاتی مورد نیاز دستگاه‌های دفاعی و یا دولتی، کارت پایان خدمت خود را دریافت می‌کردند.
و افزود: اکنون این  افراد می توانند از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی برخوردار شوند و در شرکت دانش بنیان نیز فعالیت کنند.
دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: تا کنون ۱۲۱ نفر توانسته اند از این تسهیلات نظام وظیفه برخوردار شوند و در شرکت دانش بنیان نیز به فعالیت خود ادامه دهند.
شایان یادآوری است، متقاضیان و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند جزییات تسهیلات نظام وظیفه برای افراد کلیدی فعال شرکت‌های دانش‌بنیان را در سامانه daneshbonyan.ir ملاحظه کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com