0  |  0

معیار پارک علم و فناوری برای پذیرش شرکت‌های دانش بنیان چیست؟

معیار پارک علم و فناوری برای پذیرش شرکت‌های دانش بنیان چیست؟

عطالله ربانی اظهار کرد: پارک علم و فناوری وظیفه دارد تا از فناوران و شرکت‌های نوآور حمایت کند.
وی افزود: در حال حاضر پتانسیل استان البرز برای جذب شرکت‌های دانش بنیان بسیار بالاست و از وضعیت خوبی برخوردار است.
سرپرست پارک علم و فناوری استان البرز در خصوص سیاست پارک در جذب شرکت‌های دانش بنیان گفت: هر شرکت نوآوری که با ایده تجاری سازی شده خود بتواند نیازی از جامعه را رفع کند پس از بررسی‌های اولیه به شورای تخصصی ارجاع و در صورت موافقت در پارک علم و فناوری البرز پذیرش می‌شود.
وی ادامه داد: شرکت‌هایی که از ایده نوآورانه برخوردار هستند و هنوز نتوانسته‌اند این ایده را تجاری‌سازی کنند در یک مرحله قبل از پارک و از طریق مراکز رشد مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
ربانی در پاسخ به اینکه مزایای قرار گرفتن یک شرکت دانش بنیان در فضای پارک علم و فناوری چیست؟ تصریح کرد: علاوه بر معافیت‌های مالیاتی سهولت در انجام کارها و عدم پرداخت هزینه برای ایجاد فضای جدید از مزایای قرار گرفتن این شرکت‌ها در پارک علم و فناوری است.
رئیس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی ادامه داد: بهره‌مندی از مشاوره‌های بیمه‌ای و مشاوره‌های تجاری‌سازی و بازار از طرف پارک نیز از دیگر خدماتی است که این شرکت‌ها می‌توانند با حضور در پارک از آن بهره‌مند شوند.
وی اضافه کرد: از مهمترین مزایایی که این شرکت‌ها می‌توانند با حضور در پارک از آن بهره‌مند شوند استفاده از تسهیلات ارزان قیمتی است که با پیگیری‌های پارک علم و فناوری به اشکال مختلف می‌تواند به آنها تعلق گیرد.
ربانی درباره حمایت‌های قانونی پارک علم و فناوری از شرکت‎های دانش بنیان در راستای حمایت از تولید داخلی گفت: اگر تولیدات این شرکت‌ها نیاز داخلی را تامین کند می‌توان از طریق مکاتبه با سازمان‌های مختلف از واردات آن محصول جلوگیری و از تولید داخلی حمایت کرد.
سرپرست پارک علم و فناوری استان البرز در پایان یادآور شد: تسهیل امور اداری و حضور در نمایشگاه‌های مختلف برای معرفی محصولات دانش بنیان از دیگر مزایای حضور این شرکت‌ها در پارک علم و فناوری است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com