0  |  0

المپیک استارتاپ ها

المپیک استارتاپ ها

در چند متری ورزشگاه لگا، جایی که رقابت های مختلفی در آن روی می دهد، المپیک استارتاپ ها نیز برگزار خواهد شد.
به مناسبت بازی های المپیک، چشم اندازی از استارتاپ هایی که در ریو شروع به کار کرده اند نیز بررسی می کنیم.
شرکت نوما، در پاریس و در سراسر جهان به کارآفرینان کمک می کند برنامه های خود را شتاب بخشند. این شرکت در واقع به تیم های بزرگ کمک می کند که پروژه های جدیدی را راه اندازی کنند و رویداد ها و اماکن رایگانی را برای مشارکت در اختیار آنها می گذارد.
اینجا محلی است که کارآفرینان و سرمایه گذاران جایگزین ورزشکاران و مربیان شده اند. این رویداد را کنسولگری بریتانیا در ریو برگزار کرده و 41 استارتاپ را گرد هم آورده است. در این میان، برزیلی ها، آمریکایی ها و شیلیایی ها نیز حضور دارند.
اما محتوای این رویداد چیست؟ المپیکی که در آن هر استارتاپ رقابت را با سهام خود آغاز می کند، سپس کارآفرینان دو روز فرصت دارند دیگر شرکت کنندگان را برای سرمایه گذاری متقاعد کنند. ارزش سهام به مرور، تعداد قرارداد ها را افزایش یا کاهش می دهد. در نهایت استارتاپ نوشیدنی های خنک یا قهوه، با ارزشی حدود یک الی 412 میلیون پوند، رقابت را برد.
یکی از بنیانگذاران محصولات آرد و نانوایی - که جزو شتاب دهنده های متخصص در لندن نیز هست - بیان می کند: «ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم، ما کسب و کار شما را رشد می دهیم. با ما، شما تبدیل به یک از قهرمانان المپیک استارتاپ ها خواهید شد.»
یکی از سرمایه گذاران، تجربه حرفه ای خود را شرح می دهد. او که در سال 2004 در شرکت Skype کار می کرده، می گوید: «از زمانی که مردم نه می دانستند اسکایپ چه کاری انجام می دهد و نه حتی تلفظ آن را بلد بودند، من در آنجا فعالیت می کردم.» او ادامه می دهد: «چرا اسکایپ کارش گرفت؟ زیرا ما تیم فوق العاده ای داشتیم. اگر می خواهید موفق شوید باید تیم برجسته ای داشته باشید.»
لوئیز برانکو، Bink را که جایگزینی برای کارت ویزیت است، بنا نهاده است. او می گوید: «المپیک استارتاپ ها موقعیت خوبی برای متقاعد کردن سرمایه گذاران و دیدار مردم سراسر دنیا است. کارآفرینان می توانند ایده های خود را به بیش از 100 نفر طی دو روز ارائه دهند.»
جذب کارآفرینان در بریتانیا
رابین کلاین، بنیانگذار شبکه شتاب دهنده استارتاپ ها عنوان می کند: «المپیک استارتاپ ها وسیله بسیار خوبی است برای ترویج اکوسیستم کارآفرینی بریتانیا و به خصوص لندنی ها. لندن نخستین مرکز مالی اروپا و محلی است که استارتاپ ها باید راه اندازی شوند.»
بریتانیا در رقابت با برلین و پاریس در تلاش است تا تصویر خود را به عنوان مقصد مورد علاقه کارآفرینان سراسر جهان که می خواهند در اروپا گسترش یابند، حفظ کند.
به دور از فضای ورزشی و جشن ها، اینجا یکی از عرصه هایی است که در آن انگلیسی ها می درخشند. اینجا هیچ کنسرت یا رویداد ورزشی اتفاق نمی ا فتد و تنها سالن های کنفرانس و رویداد های شبکه های خصوصی مانند همین المپیک استارتاپ ها برگزار می شود. در ضمن دیدار بعدی این المپیک در توکیو و سال 2020 خواهد بود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: فرصت امروز
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com