0  |  0

ایجاد کنسرسیوم میان شرکت های دانش بنیان

ایجاد کنسرسیوم میان شرکت های دانش بنیان

وحید احمدی در حاشیه ۱۴۴ جلسه کمیسیون های دائمی شورای عتف در وزارت علوم گفت: سهم پژوهش در تولید ناخالص داخلی کشور اکنون کمتر از نیم درصد است و باید این سهم افزایش یابد.
وی افزود: اگر قصد داریم سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی افزایش یابد و به حدود ۱۰ درصد برسد باید شرکت های دانش بنیان به شرکت های متوسط و بزرگ تبدیل شوند که در این راستا برنامه داریم در پارک های علم و فناوری کنسرسیومی میان شرکت ها ایجاد کنیم.
معاون پژوهشی وزارت علوم به ماده ۲ قانون شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: طبق این ماده شورای عتف مسئولیت سیاستگذاری، برنامه ریزی و پیگیری و اجرای این قانون را برعهده دارد.
احمدی خاطرنشان کرد: کارگروه تعیین مصادیق شرکت های دانش بنیان در قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان پیش بینی شده است که این کارگروه در شورای عتف ایجاد شده و گزارش های لازم را به مجلس شورای اسلامی ارسال می کند.
وی خاطرنشان کرد: شورای عتف اولویت ها و محورهای مورد حمایت از شرکت های دانش بنیان را تعیین می کند.
معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: همچنین شورای عتف موظف است شکایت های افراد را از مجریان و متولیان اجرای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان را نیز پیگیری و دنبال کند.
احمدی با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت مجوز مربوط به فعالیت های دانش بنیانی را دریافت کرده اند، افزود: به صندوق نوآوری و شکوفایی ۲ هزار و ۳۲۴ طرح از سوی شرکت های دانش بنیان ارائه شده که از این تعداد هزار و ۸۰۲ طرح تعیین تکلیف شدند و ۵۲۲ طرح درحال بررسی هستند.
وی اظهار داشت: طبق گزارش صندوق نوآوری و شکوفایی در ۳ دانشگاه کشور از سوی این صندوق ساختمان هایی برای استقرار شرکت های دانش بنیان ایجاد و راه اندازی شده است.
معاون پژوهشی وزارت علوم به آیین نامه ایجاد شرکت های دانش بنیان توسط دانشگاهیان اشاره کرد و گفت: طبق این آیین نامه اساتید می توانند با نظر هیات رئیسه و هیات امنا دانشگاه مجوز راه اندازی شرکت دانش بنیان را دریافت کنند و براساس آیین نامه ارتقا اعضای هیات علمی نیز امتیازاتی برای این نوع فعالیت ها دیده شده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com