0  |  0

کارآفرینی اولویت توسعه روستاهای اردبیل است

کارآفرینی اولویت توسعه روستاهای اردبیل است

مجید خدابخش در همایش توسعه روستایی تصریح کرد: در استان اردبیل نمونه‌های موفقی از کارآفرینی در بین روستاییان مشاهده می‌شود که می‌تواند به عنوان الگوی سایر روستاها مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: در بخش صنایع‌دستی، کشاورزی و دامپروری می‌توان با رونق و توسعه واحدهای تولیدی زمینه اشتغال‌زایی در روستا را فراهم ساخت تا از مهاجرت‌های بی‌رویه جلوگیری شود.
استاندار اردبیل با تأکید به اینکه اشتغال اولویت اصلی روستاها است، اضافه کرد: لازم است برنامه‌های مختلف به این مهم توجه داشته باشد.
در این مراسم معاون امور عمرانی استانداری اردبیل نیز با بیان اینکه استان اردبیل دارای هزار و ۸۵۵ روستا است و از این تعداد هزار و ۲۹ روستا بالای بیست خانوار جمعیت دارند، تصریح کرد: استان اردبیل ۴۰۴ هزار نفر جمعیت روستایی دارد.
علی آذرنژاد به اشاره به فعالیت ۸۷۳ دهیاری در استان در خصوص شاخص برخورداری از آب شرب گفت: شاخص برخورداری ۷۲ درصد است که در سه سال گذشته ۱۳۴ روستا تحت پوشش قرار گرفته است.
وی متذکر شد: در بهسازی راه‌های روستایی نیز شاخص برخورداری ۹۲ درصد است و در برق‌رسانی روستایی و طرح‌های هادی تمامی روستاها تحت پوشش قرار گرفته است.
وی با اشاره به تلاش دولت برای ایجاد اشتغال برای بیش از پنج هزار و ۳۰۰ نفر در روستاها متذکر شد: ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی مورد تأکید است.
معاون امور عمرانی استانداری اردبیل به اختصاص سهمیه ۹ دستگاه اجرایی در این خصوص تأکید کرد و افزود: این تعداد اشتغال با هزار و ۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com