0  |  0

سفر به مزرعه دیدنی آفتابگردان خانواده کارآفرین در خاش

سفر به مزرعه دیدنی آفتابگردان خانواده کارآفرین در خاش

طاهر شهنوازی و همسرش با همت بلند و پشتکار خود توانسته اند با مدیریت مصرف آب و کاشت اصولی مزرعه ای بسیار زیبا و دیدنی و با نشاطی پدید بیاورند که در نوع خودش بسیار جالب است.
جهان بخش ریگی مسئول خدمات کشاورزی بخش مرکزی خاش گفت: در هر هکتار از این مزرعه بزرگ افزون بر یک تن محصول آفتابگردان برداشت می شود. این زوج جوان به عنوان الگوی کشاورزی توانسته اند برای خود شغل ایجاد کنند که این امر نشان می دهد کسب علم و دانش و داشتن فهم کشاورزی توسط دانش آموختگان این بخش می تواند به موفقیت های افراد بیفزاید.
مجتبی شجاعی، بخشدار مرکزی خاش هم از اقدامات ارزشمند این زوج جوان برای رونق بخشیدن به اشتغال و تولید و بهره گرفتن از ظرفیت های ارزشمند کشاورزی در این بخش گفت و افزود: بخش مرکزی خاش با ۱۰ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۷۰ هزار نفر جمعیت و با بیش از ۷۰۰ پارچه آبادی و روستا از جایگاه ارزشمندی در تولیدات زراعی و باغی در استان برخوردار است به گونه ای که بخش مرکزی خاش با حدود ۱۰۰۰ واحد گلخانه ای رتبه نخست را از نظر تعداد گلخانه و میزان تولید محصولات گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان دارد.
وی بیان کرد: حدود 7000 هکتار نخیلات عمدتا در منطقه روتک و کارواندر وجود دارد. بیشترین سبزی استان سیستان و بلوچستان نیز در بخش مرکزی خاش تولید می‌شود و آمار 885 هکتار سطح زیر کشت سبزی نیز مربوط به این بخش است. رتبه نخست تولید پسته استان با حدود بیش از ۳۰۰۰ هکتار سطح زیر کشت و بیش از ۴۰ هزار تن برداشت پسته از دیگر افتخارات این بخش به شمار می‌آید.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com