0  |  0

بازار فناوری برای دستاوردهای دانشگاهی راه اندازی می شود

بازار فناوری برای دستاوردهای دانشگاهی راه اندازی می شود

محسن علی اکبریان، با بیان اینکه فن بازار به معنای بازار فناوری، یعنی محلی برای مبادلات تکنولوژی است، اظهار داشت: در بازار فناوری نیز فن‌بازارها نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات تکنولوژی به «عرضه‌کنندگان»، «متقاضیان»، «کارآفرینان» و «سرمایه‌گذاران» را دارند.
وی افزود: در فن بازار یا بازار فناوری مشاوره هایی در خصوص مراحل انتقال تکنولوژی ارائه می شود.
علی اکبریان با بیان اینکه تاکنون فن بازارهای منطقه ای در برخی استان های کشور راه اندازی شده است، عنوان کرد: بنا داریم تا پایان سال ۹۶ یا حداکثر اواسط ۹۷ در همه استان های کشور فن بازار های منطقه ای را ایجاد کنیم.
وی در خصوص فن بازار های تخصصی گفت: از دیگر فن بازارهایی که در صدد هستیم آن را در راستای اجرایی دستاوردها در حوزه های خاص ایجاد کنیم، فن بازار تخصصی است؛ فن بازار تخصصی یا بازار فناوری برای حوزه های خاص می توانند در سطح کل کشور فعالیت کنند.
به گفته دبیر شبکه فن بازار ملی ایران، هنوز در حال برنامه ریزی برای راه اندازی این فن بازار ها هستیم
وی با اشاره به ایجاد فن بازار های دانشگاهی گفت: گروه سوم فن بازار ها، فن بازارهای دانشگاهی هستند؛ بنا داریم در دانشگاههای مادر و دانشگاههای بزرگ که دستاورد تحقیقاتی بزرگ دارند فن بازار دانشگاهی را مستقر کنیم.
علی اکبریان گفت: در واقع این فن بازار برای تجاری سازی دستاوردهای دانشگاهی راه اندازی می شود و می تواند یک امتیاز خوبی برای دانشگاه و تحقیقات دانشگاهی باشد.
وی با تاکید بر اینکه در نقشه جامع علمی کشور نیز به فن بازار دانشگاهی اشاره شده است، عنوان کرد: ما قصد داریم با دانشگاههای مادر و برخی دانشگاههای آزاد مذاکراتی داشته باشیم تا بتوانیم این نوع فن بازار را راه اندازی کنیم.
علی اکبریان گفت: البته برای ایجاد فن بازار دانشگاهی فرقی نمی کند که دانشگاه دولتی باشد یا آزاد؛ در واقع دانشگاههای مادر و صنعتی که توان تولید تحقیقات علمی انها بالاست، مد نظر ما محسوب می شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com