0  |  0

توانمندسازی و کارآفرینی مهم ترین برنامه اداره کل تعاون است

توانمندسازی و کارآفرینی مهم ترین برنامه اداره کل تعاون است

حسن نوری در حاشیه برگزاری مراسمات هفته دولت اظهار کرد: اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حوزه های مختلف به اقشار گوناگون خدمت رسانی می کند و یکی از مهمترین برنامه های این اداره کل توانمندسازی و کارآفرینی برای افراد جویای کار است.
وی تصریح کرد: این اقدام در راستای حمایت جدی از تولیدکنندگان و کارآفرینان صورت می گیرد.
نوری افزود: خراسان شمالی در حوزه گیاهان دارویی دارای ظرفیت‌های بسیار مستعدی است و می تواند یکی از جایگاه های مورد توجه، برای توانمند سازی و کارآفرینی باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: برای افزایش کارآفرینی در این حوزه از طریق صندوق کارآفرینی به ازای هرفرد سه میلیون تومان تسهیلات برای کشت گیاهان دارویی پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان ۱۱.۳درصد است که برابر با میانگین کشوری است، تصریح کرد: سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی بالاتر از میانگین کشوری و در بخش صنعت پایین تر ازمیانگین کشوری است.
نوری با بیان اینکه اشتغال در بخش خدمات زودبازده وسودآور است، گفت: متاسفانه درزمینه خدمات به مسافران کمتر از میانگین کشوری و در رتبه آخر استان‌ها قرار داریم.
نوری افزود: ۵۰ درصد از تعاونی های ما در استان فعال و مابقی غیرفعال هستند که دلیل غیرفعال شدن این تعاونی ها علاوه بر رکود اقتصادی، بیشتر به دلیل نداشتن مدیریت کارآمد، مجرب و متخصص بوده است.
مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان بیان داشت: برای حمایت از توسعه منطقه ای در استان و برای توسعه اسب، نوغان داری و فرش در راز و جرگلان به دنبال رفع موانع تولید و گسترش تولید در تمام نقاط استان به ویژه این منطقه مرزی و حمایت از تولید داخل هستیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com