0  |  0

خرید محصولات، بهترین راه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است

خرید محصولات، بهترین راه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است

عطاالله ربانی، گفت: با توجه به تازگی موضوع اقتصاد دانش بنیان، افکار عمومی شناخت زیادی از حوزه علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ندارد.
وی به سند چشم انداز توسعه کشور و جایگاه اقتصاد دانش بنیان در این سند اشاره و اعلام کرد: در افق 1404 باید 20 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور از طریق اقتصاد دانش بنیان تامین شود از همین رو ضرورت دارد به طور جدی به شرکت‌ها و اقتصاد دانش بنیان توجه شود.
رئیس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی با بیان اینکه پارک علم و فناوری البرز در سال 87 تاسیس شد، خاطرنشان کرد: تا پایان سال 92 فقط هشت شرکت دانش بنیان در پارک پذیرش شدند اما از سال 92 تاکنون تعداد این شرکت ها به 76 مورد رسیده است.
وی ادامه داد: میزان فروش محصولات این شرکت‌ها تا پایان سال 92 حدود 28 میلیارد تومان، در سال 93 حدود 40 میلیارد تومان و در سال 94 به 70 میلیارد تومان رسید.
ربانی در بخش دیگری از سخنان خود به دغدغه شرکت‌های دانش بنیان به ویژه در حوزه فروش محصولات اشاره و اعلام کرد: اگرچه این محصولات دقیقا با نیازهای کشور تطابق دارد و دولت نیز تدابیر خوبی برای حمایت از آنها اندیشیده است اما این تدابیر در البرز آن طور که باید عملیاتی نشده است.
سرپرست پارک علم و فناوری البرز در پایان اعلام کرد: خرید محصولات دانش بنیان بهترین راه حمایت از این شرکت هاست که امیدواریم در این استان مورد توجه جدی قرار گیرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com