0  |  0

وزارت علوم با شرکت دانش بنیان همکاری می کند

وزارت علوم با شرکت دانش بنیان همکاری می کند

محمدپورکیانی، مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، با اشاره به ایجاد واحد ارزیابی تندرستی و مشاوره ورزشی در وزارت علوم گفت: این واحد به پایش سلامت جسمانی، بررسی ناهنجاریهای ساختار قامتی و اسکلتی و هم چنین سنجش آمادگی جسمانی دانشجویان می پردازد.
وی افزود: با توجه به بررسی های انجام شده در خصوص مدیریت عملکرد و بهبود کیفیت مراکز مشاوره ورزشی، از سال 92 این مراکز با رویکردی جدید آغاز به کار کرد، در این راستا مقرر شد دانشگاهایی که نیروی انسانی توانمند و اعضای هیات علمی در قسمت تربیت بدنی و علوم ورزشی دارند در الویت تاسیس واحد ارزیابی تندرستی و مشاوره قرار گیرند.
پورکیانی با اشاره به تاسیس واحد مشاوره ورزشی در 20 دانشگاه بزرگ که حدود 50 تا 60 درصد دانشجویان آنجا تحصیل می کنند، عنوان کرد: بعد از برگزاری دوره ها و کارگاه های علمی و کاربری تخصصی، ضمن در نظر گرفتن مکانی برای این مراکز از دانشگاهها خواستیم یک کارشناس پایش خانم و آقا به ما معرفی کنند.
به گفته وی، این کارشناسان پایش، بعد از دریافت گواهینامه دوره آموزش خود، دستیاران مراکز مشاوره ورزشی شدند. مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم بیان کرد: تمام دانشگاه ها در سه بخش تجزیه تحلیل ترکیب بدنی، ارزیابی ساختار قامتی- اسکلتی (از طریق آزمونهای مختلف انجام می شود) و ارزیابی آمادگی جسمانی دانشجویان را مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهند و با توجه به ابزار اندازه گیری و آزمون های که برای اجرای طرح به شکل یکسان و یکپارچه در همه دانشگاها پایلوت شده است، نتایج ارزیابی سلامت جسمانی دانشجویان در سامانه تندرستی و مشاوره ورزشی وزارت علوم ثبت و گزارشی از وضعیت تندرستی، تحلیلی از مشکلات مرتبط با ناهنجاری های ساختار قامتی و اسکلتی دانشجویان برای آنها و دانشگاه مربوطه قابل رویت است تا از طریق مشاوره های لازم این مشکلات برای دانشجویان مشخص و تمرینات لازم برای درمان آن توصیه شود.
پورکیانی عنوان کرد: وزارت علوم با همکاری شرکت های دانش بنیان سامانه نرم افزاری را راه اندازی کرده تا از این طریق نتایج آزمون ها و تستهای هر دانشگاه به منظور سنجش آمار سلامت جسمانی دانشجویان در آن ثبت و اطلاعات مرتبط با تندرستی آنان با هم کلاسی هایشان، کل دانشجویان سراسر کشور و در نهایت با نرم استاندارد قابل مقایسه باشد، همچنین درج نتایج به وسیله نرم افزاری تعداد خطاهای ثبت شده را نیزکاهش می دهد چرا که سامانه نسبت به وارد کردن اعداد اشتباه و خارج از محدوده حساسیت نشان می دهد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com