0  |  0

کسب رتبه سوم کشوری فروش محصولات دانش بنیان توسط البرز

کسب رتبه سوم کشوری فروش محصولات دانش بنیان توسط البرز

عطاالله ربانی در نشست استاندار با نخبگان شاهد و ایثارگران که  در استانداری البرز برگزار شد، ضمن اعلام آمادگی برای خدمت رسانی به جامعه ایثارگران اظهار کرد: در سال های اخیر به بحث علم و فناوری در کشور توجه ویژه ای شده، چرا که یکی از مسیرهای اصلی توسعه کشور اقتصاد دانش بنیان تعریف شده است.
وی با اشاره به مزایای اقتصاد دانش بنیان، افزود: این اقتصاد علاوه بر چند برابر کردن بهره وری، اشتغال پایدار و موثر به ویژه برای فارغ التحصیلان ایجاد می کند، همچنین از تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.
رئیس پارک علم و فناوری استان البرز گفت: دانشی که برای توسعه کشور صرف شود یکی از ۷ محور مورد تاکید رهبری بوده و اهمیت آن بر هیچکس پوشیده نیست.
وی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تغییرات عمده ای در این حوزه در البرز ایجاد شده، بیان کرد: در سال ۹۲ تنها هشت شرکت فناور در استان وجود داشت که این تعداد در حال حاضر به ۷۶ شرکت رسیده است.
ربانی تعداد شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری البرز را طی دو سال گذشته صفر اعلام کرد و افزود: درحال حاضر بیش از ۳۰ شرکت در پارک و ۷۰ شرکت در سطح استان وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: البرز در رتبه فروش محصولات دانش بنیان دارای رتبه ۳۱ بود که هم اکنون رتبه سوم کشوری را پس از استان تهران و خراسان رضوی به خود اختصاص داده ایم، همچنین در حوزه تعداد شرکت های دانش بنیان نیز در رتبه های پایانی قرار داشتیم که در حال حاضر رتبه هشتم را دار است.
رئیس پارک علم و فناوری استان البرز تاکید کرد: البرز استانی است که از نظر مراکز آموزش عالی دارای وضعیت مطلوبی است اما تا دو سال گذشته شرایط لازم برای تبدیل این ظرفیت به محصول، ثروت و اشتغال وجود نداشت.
وی تطبیق رشته های دانشگاهی با آنچه مورد نیاز جامعه است را اسف بار اعلام کرد و گفت: باید تغییرات اساسی برای در اختیار قرار گرفتن علم در خدمت مردم صورت گیرد.
ربانی ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از طرح هایی که توسط نخبگان شاهد و ایثارگر استان برای رفع نیاز جامعه ارائه می شود، اضافه کرد: منابع مالی نیز با توجه به محاسبات لازم در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com