0  |  0

تسهیلات 100 میلیونی برای شرکت های دانش بنیان

تسهیلات 100 میلیونی برای شرکت های دانش بنیان

محمد فرهادی وزیرعلوم، بیان کرد: طبق مصوبات هیات امنا و برنامه ریزی های صندوق رفاه دانشجویی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی که با راه اندازی شرکت، کار تولیدی دانش بنیان دارند، تسهیلات در نظر گرفته می شود. این مسئله خواست صندوق بوده و بعنوان نخستین بار شروع شده است.
وی با اشاره به این تسهیلات ادامه داد: در واقع تا سقف 100 میلیون تومان وام در اختیار آنها گذاشته می شود تا بعد ازکسب درآمدهای مناسب با بهره کمتری آن را به صندوق برگردانند.
وزیر علوم اظهار داشت: علاوه بر صندوق های نوآوری و شکوفایی، صندوق های پژوهش و فناوری در پارکهای علم و فناوری درحال شکل گیری هستند.
وی تعداد این صندوقها را تا این لحظه 18 مورد دانست و افزود: باید 49 درصد صندوقهای پژوهش و فناوری دولتی و 51درصد مابقی غیردولتی باشد، درحقیقت بین دانشگاهها بخش خصوصی و پارکها (برحسب اینکه پارک چقدر سابقه و گردش مالی دارد) سرمایه می گذارند و با حداقل 2 یا سه میلیارد تومان صندوق ها شکل می‌گیرند.
فرهادی موجودی برخی صندوق های پژوهش و فناوری را حدود 9 تا 10 میلیارد تومان دانست و بیان کرد: این صندوقها تسهیلات (ضمن بازپرداخت با سود اندک) را در اختیار شرکت ها می گذارند البته گاهی این صندوق ها مطابق شرایط، پرداختهای بلاعوض دارند.
وی با بیان اینکه روند فعالیت پارکها و شرکتهای مستقر در آنها تعریف شده است، یادآور شد: کارگروهی با ریاست وزیر علوم و اعضایی از مراجع مختلف به منظور تصویب پارکها وجود دارد، همچنین بعد از تصویب و شکل گیری اساسنامه ، هیات مدیره و سایر مسئولان پارک فعالیت ها را مطابق روند قانونی و مصوب پیش می برند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com