0  |  0

مهمترین فعالیت‌های پارک فناوری پردیس در سال ۹۴ اعلام شد

مهمترین فعالیت‌های پارک فناوری پردیس در سال ۹۴ اعلام شد

مهدی صفاری‌نیا در چهاردهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۲۷ مرکز رشد، ۲۸ مرکز شتاب‌دهی نوآوری و ۲۰ مرکز توسعه کسب و کار فناوری در پارک وجود دارد.
وی با بیان اینکه به صورت کلی ۲۲۳ شرکت در پارک در حال فعالیت هستند، گفت: همچنین ۵۲ شرکت به صورت استیجاری و ۹۶ شرکت به صورت تملیکی به فعالیت‌های خود می‌پردازند.
رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به آخرین آمار دستاوردهای شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در سال ۹۴، گفت: شرکت‌ها توانسته‌اند میزان ۹.۸ میلیون دلار صادرات رسمی داشته باشند.
صفاری‌نیا با بیان اینکه پارک ۳۳۸ عنوان همکاری با دانشگاه‌های کشور داشته است، گفت: جذب ۱۸۱ نفر از فارغ‌التحصیلان و بکارگیری ۴۵ نفر از اساتید دانشگاه، جذب ۲۹ نفر کارآموز، انجام ۲۰ پایان‌نامه دانشجویی در مقاطع تحصیلات تکمیلی، ۱۱ مورد اشتراک‌گذاری امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی، تجاری‌سازی ۸ طرح دانشگاهی، انتشار ۴۴ مقاله داخلی و خارجی از جمله اقدامات اعضای پارک در سال ۹۴ بوده است.
وی اظهار داشت: تاکنون ۱۰۷ عنوان نوآوری بومی‌سازی شده که از این تعداد ۳۶ عنوان مربوط به ثبت دانش فنی، ۵۶ محصول و ۱۵ پتنت داخلی و خارجی بوده است.
رئیس پارک فناوری پردیس تصریح کرد: همچنین تعریف ۹ عنوان تحقیق و تولید مشترک خارجی و صادرات فناوری به ارزش ۱۱.۵ میلیون دلار با ۸ کشور توسط ۶ شرکت عضو پارک از جمله همکاری‌ها با سازمان‌های خارجی در سال گذشته محسوب می‌شود.
صفاری‌نیا با بیان اینکه پارک فناوری پردیس ۱۹۸ نشان و گواهینامه در راستای توسعه کمی و کیفی دریافت کرده است، گفت: همواره بنا داشته‌ایم تا خدمات تخصصی برای ارائه به شرکت‌ها را توسعه دهیم.
وی با تاکید بر اینکه بیشترین تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس اختصاص یافته است، گفت: همچنین تکمیل و توسعه فضاهای پژوهشی و فناوری در پارک از اولویت‌های ما به شمار می‌رود که تاکنون ۱۰ پروژه ساختمانی با زیربنای ۴۷ هزار مترمربع به اندازه ۷۱ درصد و ۲۱ پروژه زیرساختی در ۳۸ هکتار به اندازه ۸۲ درصد پیشرفت داشته است.
رئیس پارک فناوری پردیس اظهار داشت: ۶۰ نسخه توانمندسازی برای طرح‌های متقاضی توسط مرکز توسعه کسب و کار فناروی تدوین شده است. همچنین ۶ برنامه تبادل که شامل چهار نشست تبادل فناوری و دو فستیوال اختراعات می‌شود نیز تاکنون توسط پارک اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه ۸۵ عنوان ارزیابی اختراع برای عرضه در بازار دارایی‌های فکری، ۲۸۰ میلیارد ریال ارزش لیزینگ محصولات دانش‌بنیان توسط مرکز فن بازار ملی ایران و راه‌اندازی ۱۴ فن‌بازار در استان‌های کشور از مهم‌ترین رویدادهای سال ۹۴ در پارک فناوری پردیس بوده است.
صفاری‌نیا با بیان اینکه اولین دوره جایزه «مصطفی»در سال ۹۴ برگزار شد، عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۵، برگزاری ۵۸ رویداد کارآفرینی و افزایش تعداد شتاب‌دهنده‌های نوآوری نیز از دیگر اقدامات پارک در سال گذشته بوده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com