0  |  0

ایجاد ۲۰۰ هزار شغل با پرداخت ۲۳ هزار میلیارد ریال وام طی ۳ سال

ایجاد ۲۰۰ هزار شغل با پرداخت ۲۳ هزار میلیارد ریال وام طی ۳ سال

اصغرنوراله زاده،مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید حامی کسب و کارهای خانگی، خرد و کوچک است گفت:صندوق کارآفرینی امید به عنوان بزرگترین نهاد حمایت کننده از کسب و کارهای خانگی، خرد و کوچک با پرداخت تسهیلات قرض ‏الحسنه در کشور مشغول فعالیت است.
وی ادامه داد: وقتی به آمار بنگریم که امروزه بیش از 500میلیون نفر از افراد کم درآمد در سراسر دنیا با استفاده از اعتبارات خرد به اداره کسب وکار اقتصادی به‌صورتی سودآور مشغول هستند متوجه می‏ شویم که در صورت تخصیص هدفمند اعتبارات خرد می‏ توان شاهد تاثیر بسزای ارزش اقتصادی این نوع کسب و کارها، در اقتصاد ملی بود.
نورالله زاده اظهار داشت: حال با توجه به ارزش افزوده بالای تولیدات در مشاغل خانگی و بنگاه‏ های خرد و کوچک، اهمیت حمایت مالی از آنان دو چندان جلوه می‏ کند.صندوق کارآفرینی امید پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید با تغییر روش پرداخت تسهیلات از خوداشتغالی انفرادی به کسب و کارهای مبتنی بر مدل های خطی؛ مرکب ؛ منظومه ‏ای و مانند آن و همکاری با نهادهای تخصصی در شناسایی خوشه ها، زنجیره‏ های ارزش و برندها و همچنین اعزام تولیدکنندگان به دوره های آموزشی بین ‏المللی، حضور در نمایشگاه‏ های تخصصی داخلی و خارجی، شبکه‏ سازی و برندسازی و بکارگیری آخرین دستاوردهای نهادهای مرجع و کشورهای همگن، سعی نموده است منابع اعتباری خود را به صورت منسجم و با هدف ایجاد اشتغال پایدار در اختیار صاحبین کسب و کارهای خانگی، خرد و کوچک قرار دهد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اظهارداشت: از این رو صندوق کارآفرینی امید در سه سال گذشته اقدام به پرداخت بیش از 23 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض ‏الحسنه اشتغال در بخش ‏های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، صنعتی و خدمات به بیش از 146 هزار متقاضی کسب و کار نموده است که این امر زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای بیش از 200 هزار نفر را فراهم آورده است.
وی گفت: این در حالی است که در گذشته پرداخت تسهیلات به 153 هزار متقاضی کسب و کار با اعتباری قریب به 12 هزار میلیارد ریال می‏ باشد که از نظر میزان تسهیلات پرداختی در 3 سال گذشته، شاهد رشدی بیش از 90 درصد نسبت به چهارساله دولت دهم هستیم.
نورالله زاده اظهار داشت: با مروری به عملکرد صندوق کارآفرینی امید در حوزه وام قرض الحسنه ازدواج و ضروری متوجه می شویم که این صندوق در طول 3 سال گذشته به 200 هزار نفر زوج جوان و افراد کم توان مالی وام ازدواج و ضروری با اعتباری بالغ بر 9 هزارو 500 میلیارد ریال نموده است و این در حالی است که در دوره 4 ساله دولت دهم به 46 هزار متقاضی دریافت وام ازدواج و ضروری، تسهیلات با اعتباری قریب به 1 هزار و 500 میلیارد ریال پرداخت شده است که این روند حاکی از رشد 530 درصدی اعتبارات پرداختی در 3 ساله اخیر صندوق کارآفرینی امید نسبت به 4 ساله دولت دهم است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com