0  |  0

تجاری‌سازی و تولید انبوه در دستور کار شرکت‌های دانش بنیان اردبیل قرار گیرد

تجاری‌سازی و تولید انبوه در دستور کار شرکت‌های دانش بنیان اردبیل قرار گیرد

عبدالقیوم قلی‌پور اظهار داشت: در حال‌ حاضر فعالیت 50 شرکت دانش‌بنیان سهم برش استان اردبیل است که از این تعداد حدود 27 واحد فن‌آور در پارک علم و فناوری استان به ثبت رسیده که 15 واحد فعال هستند و حدود 20 واحد فن‌آور نیز تقاضای صدور پروانه فعالیت را دارند که باتوجه به انبوه مطالبات یک تاخیر جزئی در صدور پروانه فعالیت به این واحدهای دانش بنیان در استان بوجود آمده که امیدواریم در آینده با به‌کارگیری روش‌های نوین این تعداد را نیز هرچه زودتر فعال سازیم.
وی راه‌اندازی مرکز رشد جامع را یکی از مطالبات اصلی دارندگان شرکت‌های دانش بنیان در استان برشمرد و افزود: در حال حاضر با حمایت استانداری اردبیل توانستیم مجوز راه‌اندازی یک مرکز رشد جامع را اخذ کنیم و اگر بسترسازی مناسب صورت گیرد در آینده نه چندان دور شاهد راه‌اندازی و استارت فعالیت آن خواهیم بود که این امر نیاز مبرم کنونی استان در حوزه پارک علم و فناوری محسوب می‌شود.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل تصریح کرد: راه‌اندازی صندوق پژوهش و فن‌آور در استان اردبیل می تواند یک گام محکم در راستای بسط محدوده فعالیت دانش بنیان باشد که در همین راستا با ثبت صندوق شکوفایی و نوآوری توانستیم اعتباراتی را از محل ماخذه دریافت و به شرکت‌های دانش بنیان ارائه دهیم که هم اکنون اعتبارات این صندوق از 30 هزار میلیارد ریال به 60 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
قلی‌پور 5 حلقه مهم را اصول و زنجیره تولید دانش بنیان دانست و تصریح کرد: علم، فن‌آوری، تجاری‌سازی، تولید انبوه و بازاریابی 5 اصل مهم در تولید دانش بنیان در کشور محسوب می‌شود که هر کدام مسیر پویایی خاص و خط مشی خود را دارند و توجه به این حدود بر عهده شرکت‌های دانش بنیان است.
وی اظهار کرد: تربیت نیروهای علمی و متخصص، بسترسازی فناوری و کاربردی کردن علم و دانش، فراهم کردن بستر اخذ گواهی برای عرضه کالا به بازار، تولید کالاهای استاندارد و وارد شدن در ذهن و فکر مشتری و گسترش دادن فعالیت بازاری خود از جمله اقداماتی هستند که تولید دانش بنیان بدون حتی یکی از این‌ها قابل موثر نخواهد بود.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل نبود بازاری جامع و عدم شناخت کافی از بازارهای جهانی را عمده مشکلات شرکت‌های دانش بنیان و در راس آن پارک علم و فناوری در استان اردبیل دانست و گفت: متاسفانه در حال حاضر استان اردبیل ایده‌های مطرحی در حوزه ICT و دیگر حوزه‌های مرتبط ندارد که این امر نیز از نبود بازاری کلان و مطرح در دنیا نشات می گیرد.
قلی‌پور معرفی جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل توسط فضای مجازی بسیار موثر در شناساندن قابلیت‌های این استان برشمرد و از ارائه برخی اطلاعات و کاوش‌های گردشگری از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان و به صورت مجازی خبر داد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com