0  |  0

پارک‌های علم و فناوری نقطه اتصال بین صنعت و دانشگاه

پارک‌های علم و فناوری نقطه اتصال بین صنعت و دانشگاه

دکتر فیضیان، اظهار کرد: در دانشگاه لرستان زمینه‌ای برای معرفی نخبگان، مخترعان و کارآفرینان فراهم شده است.
وی با بیان اینکه بخش سرمایه‌گذاری و تجاری باید به سمت دانشگاه سوق داده شود تا تحقیقات جوانان عقیم نماند، افزود: تولید علم را انجام می‌دهیم اما وظیفه صنعت این است که از این دستاوردهای علمی بهره ببرد.
معاون پژوهشی دانشگاه لرستان گفت: مرکز تقویت کننده کارآفرینی راه‌اندازی شده که جزو مرکز شتاب‌دهی است و بیشتر روی بحث (ICT)(معرفی اطلاعات علمی و تجاری به جامعه) متمرکز است تا جامعه از آن بهره‌مند شود.
فیضیان با اشاره به اینکه بخشی از درآمد ICT پس از فروش به صاحب فکر می‌رسد، افزود: همچنین برای دسترسی آسان دانشجویان به مراکز رشد و ارتباط با هسته‌های علمی مرکز رشد شماره ۲ را در دانشگاه لرستان راه‌اندازی کردیم.
وی با بیان اینکه علاوه بر اینکه دانشگاه باید در جهت رفع معضلات استان گام بردارد، گفت: صنعت نیز باید همکاری لازم را داشته باشد. متاسفانه واردات به شکل نامنظمی انجام می‌شود که باید این حالت ساماندهی شود.
فیضیان گفت: دانشجویان مخترع باید حمایت شوند حتی اگر اختراع آنها از مشابه خارجی ضعیف‌تر باشد چرا که این حمایت‌ها منجر به انگیزه بیشتر آنان برای خلق کارهای جدید می‌شود.
معاون پژوهشی دانشگاه لرستان بیان کرد: بسیاری از مخترعان از لحاظ مالی بسیار ضعیف هستند و باید این مغزها در دانشگاه شناسایی شوند و از آنان حمایت کنیم.
فیضیان اضافه کرد: ارتباط صنعت با دانشگاه جزو اهداف است اما اولویت نیست چون تولید کننده داخلی حمایت نمی‌شود و نیاز است ارتباط بین صنعت و بازرگانی برقرار شود و در کنار آنان دانشگاه قرار گیرد.
معاون پژوهشی دانشگاه لرستان گفت: برای ایجاد یک سری اپلیکیشن‌ها با دانشگاه شریف قرارداد بسته شده و ما نیز در تلاشیم اتفاقاتی از این دست در دانشگاه لرستان انجام شود همچنین معرفی ایده‌ها و نوآوری‌ها را نیز در جلسه استارتاپ بیان کردیم.
وی با اشاره به اینکه نقطه اتصال بین صنعت و دانشگاه پارک‌های علم و فناوری است، افزود: باید سرمایه‌گذار به مخترع اعتماد کند و البته این اعتماد دوسویه باشد.
فیضیان بر تقویت بخش تجاری در دانشگاه تأکید کرد و گفت: باید تجاری‌سازی انجام و توسط بخش سرمایه‌گذار صورت گیرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com